Zoeken Vraag het forum

pds

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • moonflower

Dag, een tijdje terug is er bij mij pds (prikkelbare darmsyndroom) vasgesteld. Het is best vervelend, maar kon er wel mee doorgaan. Aantal maanden terug heb ik een erge oogledenonsteking gehad aan beide oogleden, waardoor ik 2 maanden lang verschillende soorten antibiotica heb gebruikt. Op de een stond er bij de bijwerkingen dat het de maag/darmen zou verstoren. Tijdens het gebruik van dit middel had ik helemaal geen eetlust meer. Nadat de kuur voorbij is ook niet, mijn PDS is erger geworden ik kan vooral buiten niet meer eten ik krijg het erg benauwd (koortsachtige sympthonen) word zelf warm, begin koud te zweten en word enorm misselijk. Mijn maag accepteert het eten niet en wilt het eruit gooien, maar dit sta ik niet toe. Ik kan niet meer normaal eten, eten totdat ik vol zit bestaat niet meer, ik weet niet wat dit is. Ik ben een meisje van 19 jaar

2 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Moeilijk om daar zo iets over te zeggen. Ik zou je wel willen aanraden om met de klachten naar de huisarts te gaan

Reageren
    Catootje

Antibiotica werken verstorend op je darmflora en zorgen voor tekorten aan diverse vitaminen en mineralen, waaronder ijzer, vitamine B en K. Belangrijk dus om je darmflora weer op te bouwen en zorgen voor extra voedingsstoffen. Algemeen advies kan je krijgen bij de betere vitaminezaak. Specifiek advies over je hele gezondheid zou je kunnen krijgen op natuurgeneeskundig gebied. Ik zou wel de geraffineerde suikers zoveel mogelijk vermijden. Verder zorgen voor oplosbare vezels. Een middel als Colon Clean is heel goed voor je darmen. Ook resistent zetmeel is goed voor je darmen. Dat je een oogontsteking kreeg, betekent een minder goede algehele gezondheid dus belangrijk om die aan te pakken.

Reageren
Reageer op: pds
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.