- Lisa20 augustus 2018 om 22:26
Hallo,
Nadat ik anale seks had enkele dagen geleden, is mijn stoelgang plots veranderd. Voorheen was dit normaal. Ik drink veel water, eet fruit en sport. De dag erna kon ik niet meer naar toilet, terwijl ik anders iedere dag kan. Sindsdien heb ik last van constante aandrang, ik moet hard persen, komen er uiteindelijk dunne slierten uit. Daarnaast heb ik ook telkens het gevoel dat ik nooit leeg ben zoals ik voorheen wel had bij een toilet bezoek. Het opgeblazen gevoel na het eten, blijft ook veel langer duren.
Ik ben ook nogal een angstig persoon, en na alles wat ik heb gelezen op het internet over darmdraaiing is het er niet beter op geworden.
Ik maak me nu enorm veel zorgen. Wat zou dit kunnen zijn? Moet ik hiermee meteen naar de huisarts? Of meteen naar het ziekenhuis voor verder onderzoek, aangezien een huisarts nooit echt diep kan kijken en een snelle en goede diagnose bij darmproblemen het best is.
8 reactiesReagerenLisa20 augustus 2018 om 23:03Indien er een darmknoop is, kan je dan nog stoelgang kwijt?
ReagerenJohn (moderator)
21 augustus 2018 om 00:59Als de klachten aanhouden ga dan naar de huisarts. Een darmknoop heb je in ieder geval niet
ReagerenLisa26 augustus 2018 om 02:15Ik ben naar de dokter geweest. Die sprak van een lichte verstopping, en schreef me Movicol voor. Ik moest één zakje nemen drie dagen lang. Dat gaf geen beterschap. Daarna besliste ik om voor twee dagen drie zo’n zakjes te nemen, en ook geen beterschap.
Wat zou dit toch kunnen zijn? Als het zo’n lichte verstopping zou zijn, zou het daarmee toch al moeten beteren.
Het blijft raar dat ik geen krampen heb, enkel dunne stoelgang en een vol gevoel/opgezette buik.
ReagerenJohn (moderator)
26 augustus 2018 om 09:54Moeilijk om daar zo iets over te zeggen. Ga terug naar de huisarts als de klachten blijven aanhouden. Drink je wel genoeg water? Minimaal 1,5 – 2 liter per dag? Eet je ook dagelijks vers fruit?
ReagerenLisa26 augustus 2018 om 18:37Ik drink ongeveer 1,5l water per dag en eet 3 stukken fruit per dag. Daarbij nog andere vezelrijke producten. Ik heb overigens iets gelezen op de doos Movicol over faecale impactie. Waarbij de dosering nog hoger ligt dan diegene die al heb genomen. Zou dat de oorzaak kunnen zijn?
Mijn stoelgang is trouwens eerder diarree-achtig dan hard, en dat blijkt één van de symptomen ervan te zijn.
ReagerenJohn (moderator)
27 augustus 2018 om 00:56die vraag kan ik je zo helaas ook niet beantwoorden. Bespreek het met je huisarts
ReagerenLisa29 augustus 2018 om 20:40Nog een laatste vraag om af te sluiten. Ik ben naar de huisarts geweest en die had me doorverwezen voor medische beeldvorming. Alles bleek in orde, en het gaat ook al wat beter.
In een week tijd heb ik drie dagen één zakje Movicol ingenomen, en daarna 2 dagen drie zakjes omdat het niet meteen beterde. Daarna twee dagen rust. Voor mijn medische beeldvorming moesten mijn darmen leeg zijn, en heb ik Fleet Phosfosoda gekregen waarvan ik twee keer vier lepels moest innemen.
Is de kans groot op darmproblemen na het stoppen met de laxeermiddelen?
Reageren
Op het internet lees ik van alles over problemen van langdurig laxeermiddelengebruik, en ik maak me een beetje zorgen.John (moderator)
30 augustus 2018 om 00:58je moet er niet in een keer mee stoppen,maar even afbouwen
Reageren