- vraag198629 juni 2018 om 15:03
Hi allemaal,
Ik heb een algemene vraag betreft mijn ontlasting. Sinds drie dagen ben ik een stuk bewuster & gezonder gaan eten. In de ochtend drink / eet ik een flinke smoothie (200 gr voedsel, 1 stuks fruit, twee eetlepels zaden / noten) – In de middag twee stuks brood met vlees – In de avond een normale maaltijd (echter met een vleesvervanger product). Later op de avond een gekookt eitje (aanvulling B12) en nog een lichte groente smoothie. Vanzelfsprekend drink ik veel water. 1,5 / 2 liter per dag minimaal.
Resultaat. Ik voel me PERFECT. Val verantwoord langzaam af. Veel minder vermoeidheid dan voorheen. Vitaal etc. etc.
Echter mijn ontlasting heeft ook een verandering ondergaan :). Plots krijg ik een plakkerige ontlasting. de kleur is verder goed. De reuk is normaal. Maar de plakkerigheid geeft een bepaald “Vol” gevoel in de darmen. Ik voel me dus niet slecht ofzo.. maar de plotselinge verandering vind ik vreemd. Voorheen was ik totaal niet bewust bezig. (Vetter eten, dagelijks twee stuks vlees, snacken in de avond etc. etc. je kent het wel 🙂 ) toen was mijn ontlasting optimaal. Dat zou ik nu met mijn huidig eetpatroon vol met vitamines en vezels toch zeker ook verwachten.
Wie heeft ook deze ervaring gehad? Wie heeft er tips / advies? Jullie input is zeer welkom. Bedankt daarvoor!
1 reactieReagerenvraag198629 juni 2018 om 15:04Uuuhm met 200 gram voedsel bedoel ik groente…
Reageren