Zoeken Vraag het forum

Buik

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Nadia

Goede middag ,

Ik heb een kleine vraagje ,

Mijn dochter heeft sinds kleins af aan veel meegemaakt in haar dagelijkse leven met allerlei ziektes en nu sinds 2013 heeft zij erg veel last van haar buik. Zij is 2x geopereerd aan haar buik aan de eierstokken daar hebben ze de kisten van verwijderd en pas in 2018 Mei hebben ze ontdekt dat ze galstenen heeft die hebben ze ook verwijderd
    , maar nu sinds de eerste operatie heeft ze al jaren last van buikpijn en zij is bij allerlei verschillende artsen geweest en onderzoeken gedaan maar niemand weet wat zij heeft in haar buik elke arts verteld wat anders. Nu sinds december 2018 heeft ze een buikpijn aanval waarbij zij braakt en alles groen overgeeft alleen maar groene kleur kots en dat suurt de hele dag duur wel 8 uur achter elkaar geeft ze over . Mijn vraag is weet iemand wat het zou kunnen zijn dat ze zoveel groen overgeeft en buikpijn tegelijk heeft zou het misschien een bacterie ofzo kunnen zijn ( ik noem maar wat op ) want de galblaas is er uit dus het zijn geen galstenen . Tijdens het kotsen is zij ook tegelijkertijd bewusteloos , geen enkele arts weet wat ze in de buik zo kunnen hebben uit onderzoeken blijkt alles goed maar wat is het dan AUB! de dokters willen ons niet goed helpen .

Ik hoor het graag ZSM
    Hartelijk bedankt ,

Met Vriendelijke Groet ,
    Nadira

[email protected].
    ( email )

2 reacties
    Reageren
    uhm

Ik raad je aan om na te gaan welk ziekenhuis de operatie uitgevoerd heeft, en daarmee contact te leggen om te vragen of de desbetreffende arts daar nog werkt. Dan vragen om individueel contact met deze chirurg, die de ingreep heeft uitgevoerd hetgeen een duidelijke correlatie heeft met het intreden van de problemen, zoals u aangaf.

Nu heeft de reguliere artsenzorg uw zaak misschien afgedaan, maar een arts die zich persoonlijk verantwoordelijk voelt (door de trots die ze typisch dragen in hun verrichtingen, -positief soort ego- het is een prestigieus beroep) zal verder gaan dan andere artsen. Elke chirurg-arts heeft ook zijn eigen verfijnde standaardhandelswijze bij bepaalde ingrepen, hij kan dus goed analyseren wat er precies gedaan is op welke manier en dus ook mogelijke complicaties inschatten.

Als dat niet werkt, en hij valt niet te contacteren, kun je op dat laatste voortboorduren: ga verder dan het zorgdossier, verzoek dat ziekenhuis het verslag van de operatie (rapportage) te overhandigen, en bied dit aan aan de artsen die geen heil zien in uw geval, omdat er blijkbaar geen aanknooppunten zijn. Vraag ze om de procedure en notities aandachtig door te lezen, om zo eventuele indirecte gevolgen van de operatie in te schatten. Een kleine notitie van een chirurg dat er iets afwijkt hetgeen als onbelangrijk wordt gezien, kan al van grote betekenis zijn.

Wat ik zelf denk is dat het mogelijk is, dat de operatie een natuurlijke barriére beschadigd heeft of teniet gedaan, waardoor uw dochter nu meer vatbaar is voor infecties. Daarom raad ik u aan niet met het probleem ‘iets in de buik’ aan artsen vragen om haar door de medische molen te halen, maar telkens als zich een infectie als deze (bijv. nu met braken groen goedje) voordoet, met dit op de voorgrond onderzoek vraagt naar de aanwezigheid van een infectie, en zo ja, met welke bacterie of virus. Ik bedoel dus, gewoon het type hulpvragen zoals bij elke infectie, waarna ze dus antibiotica zullen willen voorschrijven. Daarbij is het type hulpvraag niet geschikt voor hen om terug te vallen op de ‘uw buikprobleem kunnen we niks mee’ omdat er dan een goed ziek kind voor hen staat, en moeten ze op basis van wat ze zien handelen en kunnen ze u dus niet van kastje naar de muur sturen op basis van de voorgeschiedenis. Doen ze dat toch, raad ik u aan contact te leggen met de ziekenhuisvertrouwenspersoon voor een klacht.

Als je dat goed documenteert, en bij een volgende ziektesessie blijkt het een ander virus of bacterie te zijn, dan kun je namelijk aantonen dat er iets intern niet goed zit waardoor de weerstand penetrabel is, en nieuw algemeen onderzoek naar het zwakke punt feitelijk afdwingen.

Reageren
    John (moderator)

De galblaas kan dan wel verwijderd zijn, maar dan nog kunnen we stenen ontstaan in de overgebleven galwegen.
    Ze zou voor een second opinion naar een mdl arts in een academisch ziekenhuis

Reageren
Reageer op: Buik
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Schurft; steeds meer Nederlanders hebben er last van
6 min leestijd

Schurft: symptomen, oorzaak en behandeling

4 min leestijd

Acne bij baby’s: wat kun je doen?

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.