- Anca20 mei 2018 om 10:02
Goedemorgen, ik heb sinds 4 weken een aandrang om te drukken of winden te laten, een harde buik, opgeblazen gevoel hierbij en soms helder bloed bij het afvegen en niet door de ontlasting heen. Ik heb altijd al een verschillend poeppatroon gehad. Ik ben niet afgevallen, geen pijn in mijn buik, geen pijnlijke plek. heb normale trek, geen misselijkheid, duizeligheid of vermoeidheid. Ben vorige week voor de 2e keer naar de huisarts geweest die heeft mij van binnen onderzocht en kon niets vreemds constateren dan alleen een kleine aambei aan de buitenkant en heeft mij een verwijskaart gegeven voor een kliniek omdat ik zei: het vreemde is dat ik ineens in de omgeving van mijn stuitje een zeurderig gevoel kreeg en een lichte verhoging 37.8 en toen ik een ibuprofen in nam die niet alleen weg waren maar ook mijn aandrang om te drukken/windjes te laten? Soms kost het enorm veel moeite om een wind te laten en dan komt er vocht mee, bruinig en soms wat bloed. Ik zoek overal op het internet van wat het zou kunnen zijn maar, je krijgt er alleen maar angstaanvallen van omdat het zoveel zou kunnen zijn en dan weet je het ook niet meer. Het word dan ook niet exact uitgelegd bij elke aandoening zodat je makkelijker kunt inschatten van wat het nu zou kunnen zijn? Oh ja, s’ ochtends als ik op sta ga ik redelijk normaal naar het toilet ( wat voor mij normaal is dan ) en is de aandrang er nog niet, in de loop vd dag komt de aandrang en word dan steeds vaker naar mate ik gezeten heb???
4 reactiesReagerenJohn (moderator)
20 mei 2018 om 10:20Het zou toch van de aambei kunnen zijn. Afhankelijk van waar ze zit, kan ze de sluitspier irriteren. Dan krijg je inderdaad loze aandrang
ReagerenAnca21 mei 2018 om 10:47Dankjewel voor je uitleg.
ReagerenCatootje21 mei 2018 om 17:01In elk geval zorgen voor een evenwichtig voedingspatroon. Vooral ook zorgen voor oplosbare vezels. Bij een opgezette buik ook voorzichtig met brood. Vooral ’s ochtends gegeten kan het klachten geven. Ook zorgen voor voldoende gezonde vetten. Ook tekorten aan diverse voedingsstoffen, zoals magnesium en vitamine B kunnen klachten geven.
Verder is het beter om gehukt te toiletteren. Met een squatty potty of (goedkopere) equivalent boots je dit na en ontlast je je darmen en het geeft minder kans op aambeien.
ReagerenAnca22 mei 2018 om 15:53Heb een afspraak gemaakt met de kliniek maar, vandaag toch weer eens goed opgelet. Had erge aandrang dacht eerst een windje en toen toch het idee ontlasting maar, er kwam niets dus voorzichtig wat druk er op gezet en er kwam toch niets. Toen ik het afveegde zat er een beetje ontlasting op en daarop wat bloed dus ja, dan zit het toch volgens mij echt net in of rond de anus waar dat bloed vandaan komt! Ik slik extra vitamines en extra vit. B daarbij ook ( geregeld ) extra magnesium. eet behoorlijk gezond neem al mijn hele leven s’ ochtends 1 bruin broodje met roomboter en een kopje koffie. Ik heb al zolang als ik mij kan herinneren een ” variabele” stoelgang net als mijn vader dat had dus, daar kan ik feitelijk niets aan afmeten.
Reageren