Zoeken Vraag het forum

Constante aandrang

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • D

Hallo iedereen

Ik heb sinds een maand of 2 constante aandrang om naar de WC te moeten, meestal is er niks, maar soms moet je er ineens tegen rennen.

Dit gaat gepaard met een rommelende maag, winderigheid, soms kramp, af en toe wat misselijk, brijige/vezelige ontlasting en druk op de maag/darmen.

Diagnose van de huisarts was eerst stress, daarna lintworm, en nu krijg ik te horen dat er niks aan de hand is. Niet dat ik aan hun woord twijfel maar het is vaag en bijzonder inconsistent.

Meerdere tests gehad waaronder 2 feces testers voor bacterien en parasiten, maar waren beiden negatef terwijl ik toch denk dat het gardiasis moet zijn, zo vond ik ook 3x blaasjes/cysten in mijn ontlasting of iets wat er goed op leek. En de klachten die men er aan overhoudt zijn 1 op 1.

Kan zo’n test een valse uitslag geven? Of zijn er misschien nog andere mogelijkheden?

Bij voorbaat dank

5 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Als het gardiasis zou zijn , dan was dat met het ontlastingsonderzoek gevonden. Het zou ook een prikkelbare darm kunnen zijn. Als de klachten aanhouden, ga dan terug naar de huisarts en vraag een verwijzing voor de MDL-arts

Reageren
    D

PDS was een van mijn eerste vermoedens, alleen heb ik weinig tot geen last van obstipatie, ik heb de afgelopen 5 maanden wel 4 maal diarree gehad in korte koortsachtige aanvallen. Maar bij PDS hebben ze het al gauw over 3 maal daags.

Leek mij achteraf gezien meer op een aanval van buitenaf op mijn lichaam, dan van mijn lichaam op zichzelf.

Maar mocht het PDS zijn, zijn er dan middelen of voeding die de symptomen kunnen verlichten, zonder dat het kwaad kan als dat het toch niet is? Of zou dit vanzelf moeten overgaan?

Reageren
    John (moderator)

Pepermunt capsules zoals tempocol, zijn een probaat middel bij PDS.

Reageren
    B

Ik zat het eens proberen, bedankt

Reageren
    B

Voor de mensen met dezelfde klachten en ook vastliepen op stress, of PDS diagnoses, ik kwam erachter via een tester van darmklachten.nl dat het toch een eencellige parasiet is.

Kost 150 euro, maar mijn gezondheid is me meer waard dan geld.

Reageren
Reageer op: Constante aandrang
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.