- Mevrouw7 maart 2021 om 14:56
Oké bedankt!
Mevrouw10 maart 2021 om 16:49Hoi, vandaag ben ik bij de huisarts geweest omdat ik er toch nog wat zorgen over het dat mijn ontlasting niet meer is zoals het was. Hij stelde me vragen of er bloed bij de ontlasting zat en over gewicht verlies maar dat had ik allemaal niet en hij zei veder dat er voor hem geen alarm bellen waren dat er iets erg kon zijn. Maar vandaag stond ik op de weegschaal en woog ik 64 kg en een paar weken na mn bevalling was dat 67 dus ben ik in ongeveer 2 maanden toch nog wat kilo’s kwijt geraakt. Nou woog ik voor mn zwangerschap 62/ 63 kg. (Op zondag had ik op dit forum over mijn klachten verteld voor als u het even terug wilt lezen. Moet ik dit nog even tegen mijn huisarts melden of is dit vrij normaal? (Sorry voor heel de uitleg ben best snel bang dat ik iets ergs heb.) ik hoor graag van u.
ReagerenJohn (moderator)
10 maart 2021 om 17:05Ik zou me daar geen zorgen over maken. Je gaat gewoon weer terug naar je oude gewicht
ReagerenDavid2 mei 2021 om 22:27Kan het zijn dat ik al 3 jaar rondloop met aambeien? Want ik heb al 3 jaar lang last van afwisselende ontlasting, van diarree tot gewone ontlasting. Ook moet ik soms direct na het eten na de wc lopen met krampen en pijn, na de ontlasting verdwijnt alle pijn meteen.
Reageren
Ik heb ook last van verstoppingen, de ontlasting gaat er soms heel moeilijk uit, waardoor ik lange tijd op de wc pot moet zitten om te persen.
Ook heb ik bloed op de ontlasting maar dat komt heel zelden voor. 3 jaar geleden toen dit allemaal begon, had ik bijna elke dag bloed op de ontlasting. Soms zijn er dagen dat mijn ontlasting normaal is, en ik dagen geen klachten heb van niks. Wie weet wat ik heb? Ben ongerust.John (moderator)
2 mei 2021 om 22:28Aambeien zijn zeker mogelijk. Ga dus met de klachten naar de huisarts
ReagerenDavid2 mei 2021 om 23:30Ook als dit al 3 jaar is? Dacht dat je van aambeien alleen maar enkele weken of max enkele maanden last kunt hebben, wist niet dat je er jaren mee kunt rondlopen…
Reageren
Komen mijn symptomen overeen met die van aambeien? Ik dacht mss aambeien in combinatie met lactose?
moet ik schrik hebben voor darmkanker? Als ik hier al 4jaar mee rondloop? Of zou ik nu al dood zijn moest dit darmkanker zijn? Ben 26 jarigJohn (moderator)
2 mei 2021 om 23:43Als er niets aan gedaan wordt kun je daar idd jaren mee rondlopen . Aambeien heeft met darmkanker niets te maken. Slechte voeding en slechte toiletgewoontes hebben daar wel mee te maken.
ReagerenDavid3 mei 2021 om 00:06Maar darmkanker is uitgesloten?
Reageren
Ik heb dit nu al bijna 4 jaar.
moet ik mij zorgen maken om darmkanker?
Of zou ik dit na bijna 4 jaar al doorhebben?John (moderator)
3 mei 2021 om 00:22Daar ben je te jong voor
ReagerenEls5 oktober 2021 om 08:17Heb al tijden potloodontlasting. Daarom komt een darmonderzoek. Vandaag plotseling een normale drol. Betekent dat: toch geen kanker?
ReagerenJohn (moderator)
5 oktober 2021 om 16:12Dat is een vraag die niemand kan beantwoorden
Reagerende Jong2 april 2024 om 14:49Hallo
Reageren
Ik heb normale regelmatige ontlasting
Maar ..voel dan twee a drie keer per dag aandrang en dan komen er wat sliertjes.Vraag me af of dit normaal is
Ik ben 66John (moderator)
2 april 2024 om 18:26Het kan te maken hebben met wat je eet en drinkt
Reagerenrb3 mei 2025 om 10:46Hallo,
Ik heb potloodontlasting en last van mijn buik uitstralend naar de onderrug. Moet ik naar de huisarts?
ReagerenJohn (moderator)
3 mei 2025 om 16:18Ja ga dan met die klacht naar de huisarts
Reageren