Zoeken Vraag het forum

Potloodontlasting

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Bange 19 jarige

Ik heb sinds enkele weken platte potloodontlasting. Ik voel me goed. Heb verder geen klachten. Wel enkele weken terug hevige buikpijn gehad. Wat kan hier de oorzaak van zijn?

29 reacties
    Reageren
    Bange

Het gaat van brede ontlasting na het uiteinde is smal

Reageren
    Bange

Of is potloodontlasting alleen dunne ontlasting zeg maar sliertjes.

Reageren
    John (moderator)

dat is een normaal verschijnsel.En potloodontlasting is niet plat. Heb je misschien een aambei?

Reageren
    Bange

Wat is een normaal verschijnsel? Hoe ziet potloodontlasting dan precies uit?

Reageren
    John (moderator)

Dat de ontlasting op het einde wat dunner van vorm is. Potloodontlasting begint met een puntje en is vaak niet dikker dan een vinger. je moet wat minder op internet rondzoeken en jezelf niet onnodig bang en gek maken

Reageren
    Hans

Hoi tandor,

Mijn ontlasting is altijd 2 tot 3 cm dik. Vaak 2,5 cm. Alleen af en toe heb ik ook potloodontlasting. Echte sliertjes van een halve centimeter.
    Ik heb geen bloed bij mijn ontlasting en geen overmatig slijm. Toch ben ik bang voor iets ernstigs omdat potloodontlasting in verband word gebracht met een darmtumor.
    Ik voel geen aambeien en ik ben 22 jaar.
    Ook slik ik citalopram sinds kort omdat ik hypochrondrisch ben. Sinds ik dit slik moet ik ook veel vaker naar het toillet dan ik gewend ben.

Is de potloodontlasting normaal? Of is het verstandig naar de dokter te gaan? En wat kan ik er aan doen om iets minder naar het toillet te hoeven en wat dikkere ontlasting te krijgen?

Reageren
    John (moderator)

Ik denk dat je je toch vooral onnodig zorgen maakt. En dat past natuurlijk helemaal bij de hypochondrie.

Reageren
    Arjen

Beste Tandor,

Sinds deze week heb ik ook iets dat lijkt op potlood ontlasting. Wanneer ik naar het toilet ga heb ik eerst normale ontlasting  Alleen daarna komt er iedere keer nog wat ontlasting achteraan  wel in dezelfde stoelgang  en dit zijn zachte dunne drollen dikte van een pink en cm of 10. Is dit potloodontlasting, of zou dan de gehele stoelgang bestaan uit deze dunne drollen?

Alvast bedankt voor uw antwoord

Reageren
    John (moderator)

dat heeft met potloodontlasting niets te maken

Reageren
    Arjen

Hartelijk dank voor uw reactie.

Reageren
    Mevrouw

Hoi ik heb een vraagje.
    ik ben 22 jaar en ik ben 4 manden geleden bevallen en heb vaak last van verstoppingen. Ik heb van de week van de huis arts zakjes gekregen en het helpt wel. Nu heb ik last van potlood ontlasting, het is lang, dun en zacht. Ik maak me best wel zorgen. Moet ik mij druk maken en de huisarts hier over bellen of is het vrij normaal dat dit wel is voor komt?

Reageren
    John (moderator)

Dat kan een gevolg van de zakjes zijn of aambeien als je die hebt

Reageren
    Mevrouw

Ik merk niet dat ik aambeien heb kan dat dan dat die inwendig zit? Maar het is niet gelijk iets waar ik me zorgen om moet maken? Ik moet wel ook zeggen dat ik veel slaap te kort kom en de laatste tijd stres en angst heb is dit ook iets wat invloed kan hebben. Ben namelijk bang dat het kanker kan zijn.

Reageren
    John (moderator)

Die kunnen idd inwendig zitten. En angst en stress zullen daar zeker invloed op hebben. Ik zou me daar niet meteen zorgen over maken hoor

Reageren
Reageer op: Potloodontlasting
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.