- N.0216 december 2017 om 18:37
Hallo. Ben meisje (15)
ik kan al een week niet naar de wc. Woensdag is het al 2 weken. Heb super last van mijn buik heb gister ( vrijdag ) een zakje poeder ingenomen maar dat hielp niet. Gisteren ook laxeer tabletten gekocht maar helpt gister niet en vandaag ook nog niet. En de buikpijn word alleen maar meer. Weet iemand wat ik kan doen?
13 reactiesReagerenN.0217 december 2017 om 10:32sinds gisteren ook allemaal rode bultjes op mijn buik gekregen op de armen
ReagerenJohn (moderator)
17 december 2017 om 10:35Ga morgen met de klachten naar de huisarts.
Drink je wel genoeg? 1,5 liter water per dag en eet je ook dagelijks vers fruit?
ReagerenN.0217 december 2017 om 10:53ik drink wel veel maar niet veel water. En fruit eet ik heel soms. Ik denk zelf dat de obsipatie komt door medicijnen wat ik slik. Normaal mag ik ze niet elke dag innemen maar 2 weken terug wel. En na die week is de obsipatie gekomen
ReagerenJohn (moderator)
17 december 2017 om 10:54Welke medicijnen zij het?
ReagerenN.0217 december 2017 om 10:56ik weet zo niet de naam uit mijn hoofd. Maar het is paracetamol met een soort morfine alleen dat is net iets lichter dan morfine
ReagerenJohn (moderator)
17 december 2017 om 10:59Waarschijnlijk Zaldiar. Dan is het niet zo vreemd dat je obstipatie hebt. Je zult dan toch enkele dagen achter elkaar 1 of 2 zakjes moeten gaan gebruiken. Eet ook elke dag een stuks vers fruit.
ReagerenN.0217 december 2017 om 11:02ik denk zelf dat ik een allergie daar voor heb. Vrijdag heb ik een zakje ingenomen en tegen de avond kreeg ik al wat bultjes. Toen ik daarna naar bed ging heb ik gewone laxeermiddelen ingenomen. De volgende dag werden die bultjes meer.
ReagerenJohn (moderator)
17 december 2017 om 11:03Dan ga morgen even naar de huisarts voor een ander middel.
ReagerenCatootje17 december 2017 om 14:45Bij obstipatie zijn oplosbare vezels belangrijk. In een middel als Colon Clean zitten psyllium en inuline. In die zakjes van de dokter zit een kunstmatige zoetstof, wat minder gunstig is voor je gezondheid. Verder kan je nog denken aan lijnzaad, versgemalen of goed fijngekauwd.
ReagerenN.0217 december 2017 om 16:13Thuis vinden ze het niet nodig om naar de dokter te bellen. Alleen a.s woensdag loop ik hier al 2 weken mee. Het is misschien een beetje vies alleen. Het voelt als een steen mijn buik word dikker en het doet zo veel pijn. Ik weet dat die zakjes het wat zachter maken, maar dat helpt niet. Laxeermiddelen werken ook niet het moet bijna wel waterig worden wil ik er dit nog uit. Krijgen. Over een week is het kerstvakantie en heb veel activiteiten gepland staan. Ik heb niet heel veel zin om met buikpijn te lopen wat alleen maar meer word. Is er nig een andere oplossing? Om het wat sneller op gang te laten komen
ReagerenJohn (moderator)
17 december 2017 om 16:26Je kunt het met 2 zakjes per dag proberen. Veel meer kun je er dan niet aan doen. Gebruik dan wel GEEN andere laxeermiddelen erbij. Drink voldoende water
ReagerenN.0217 december 2017 om 16:30Hoe graag ik ook die zakjes wil drinken. We hebben ze thuis liggen alleen daar heb ik een soort allergie op daar krijg ik steeds allemaal rode bultjes van.
ReagerenJohn (moderator)
17 december 2017 om 16:37Ga dan morgen naar de apotheek en haal daar 2 Colex Klysma’s 133 ml en gebruik die. Niet tegelijk maar over 2 dagen.
Reageren