Zoeken Vraag het forum

Obsipatie en laxeermiddel werkt niet

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • N.02

Hallo. Ben meisje (15)

ik kan al een week niet naar de wc. Woensdag is het al 2 weken. Heb super last van mijn buik heb gister ( vrijdag ) een zakje poeder ingenomen maar dat hielp niet. Gisteren ook laxeer tabletten gekocht maar helpt gister niet en vandaag ook nog niet. En de buikpijn word alleen maar meer. Weet iemand wat ik kan doen?

13 reacties
    Reageren
    N.02

sinds gisteren ook allemaal rode bultjes op mijn buik gekregen op de armen

Reageren
    John (moderator)

Ga morgen met de klachten naar de huisarts.

Drink je wel genoeg?  1,5 liter water per dag en eet je ook dagelijks vers fruit?

Reageren
    N.02

ik drink wel veel maar niet veel water. En fruit eet ik heel soms. Ik denk zelf dat de obsipatie komt door medicijnen wat ik slik. Normaal mag ik ze niet elke dag innemen maar 2 weken terug wel. En na die week is de obsipatie gekomen

Reageren
    John (moderator)

Welke medicijnen zij het?

Reageren
    N.02

ik weet zo niet de naam uit mijn hoofd. Maar het is paracetamol met een soort morfine alleen dat is net iets lichter dan morfine

Reageren
    John (moderator)

Waarschijnlijk Zaldiar. Dan is het niet zo vreemd dat je obstipatie hebt. Je zult dan toch enkele dagen achter elkaar 1 of 2 zakjes moeten gaan gebruiken. Eet ook elke dag een stuks vers fruit.

Reageren
    N.02

ik denk zelf dat ik een allergie daar voor heb. Vrijdag heb ik een zakje ingenomen en tegen de avond kreeg ik al wat bultjes. Toen ik daarna naar bed ging heb ik gewone laxeermiddelen ingenomen. De volgende dag werden die bultjes meer.

Reageren
    John (moderator)

Dan ga morgen even naar de huisarts voor een ander middel.

Reageren
    Catootje

Bij obstipatie zijn oplosbare vezels  belangrijk. In een middel als Colon Clean zitten psyllium en inuline. In die  zakjes van de dokter zit een kunstmatige zoetstof, wat minder gunstig is voor je gezondheid. Verder kan je nog denken aan lijnzaad, versgemalen of goed fijngekauwd.

Reageren
    N.02

Thuis vinden ze het niet nodig om naar de dokter te bellen. Alleen a.s woensdag loop ik hier al 2 weken mee. Het is misschien een beetje vies alleen. Het voelt als een steen mijn buik word dikker en het doet zo veel pijn. Ik weet dat die zakjes het wat zachter maken, maar dat helpt niet. Laxeermiddelen werken ook niet het moet bijna wel waterig worden wil ik er dit nog uit. Krijgen. Over een week is het kerstvakantie en heb veel activiteiten gepland staan. Ik heb niet heel veel zin om met buikpijn te lopen wat alleen maar meer word. Is er nig een andere oplossing? Om het wat sneller op gang te laten komen

Reageren
    John (moderator)

Je kunt het met 2 zakjes per dag proberen. Veel meer kun je er dan niet aan doen. Gebruik dan wel GEEN andere laxeermiddelen erbij. Drink voldoende water

Reageren
    N.02

Hoe graag ik ook die zakjes wil drinken. We hebben ze thuis liggen alleen daar heb ik een soort allergie op daar krijg ik steeds allemaal rode bultjes van.

Reageren
    John (moderator)

Ga dan morgen naar de apotheek en haal daar 2 Colex Klysma’s 133 ml en gebruik die. Niet tegelijk maar over 2 dagen.

Reageren
Reageer op: Obsipatie en laxeermiddel werkt niet
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Naar de huisarts gaan
5 min leestijd

Naar de huisarts: wat kost een consult en wat wordt vergoed?

4 min leestijd

Lipoedeem: de vragen die mensen het vaakst stellen

Kun je staar voorkomen?
4 min leestijd

Kun je staar voorkomen?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.