- Deeeem8 november 2017 om 08:41
Hi Allemaal,
Ik heb al 2 weken iedere ochtend als ik op sta buikpijn. Ik word elke dag 2 uur voor de wekker wakker, waar ik voorheen kon slapen waar en wanneer ik wilde.
Als ik wakker wordt ga ik naar de wc en dan is het weer zo ver, je raad het al: ontlasting met een ontzettend stinkende geur en wat dunner, geen diarree. Even later moet ik wéér naar de wc en dan is het wel diarree.. Elke dag is het hetzelfde riedeltje.
Moet ik me zorgen maken of weet iemand wat dit kan zijn? Dit is namelijk geen manier van leven zo. Slaaptekort en alleen maar beroerd zijn..
Thanks alvast 🙂
6 reactiesReagerenJohn (moderator)
8 november 2017 om 10:12je zou eens kunnen kijken of je andere dingen bent gaan eten/drinken, vooral ’s avonds, die dit kunnen veroorzaken. Als dat niet zo is, ga dan eens naar de huisarts met de klachten.
ReagerenDeeeem9 november 2017 om 08:51Nee, dit is het ook niet. De eetlust is ook minder geworden, waar ik in de middag 4 boterhammen at, zijn dit er nu nog 2.. Even afwachten nog dus en dan naar de dokter..
ReagerenCatootje9 november 2017 om 17:04Je voedingspatroon kan een rol spelen. In het westen eten we vaak teveel snelle suikers en andere dingen die minder gezond voor je zijn. Brood valt ook niet altijd zo goed, met name tarwe. Beste bij elk eetmoment zorgen voor complexe koolhydraten, voldoende eiwitten, vetten en vezels. Zoals bijv een omelet, maaltijdsalade met een beetje brood. Ook kunnen er voedselovergevoeligheden spelen. Ook zorgen voor oplosbare vezels, zoals psyllium, inuline en appelvezels. Daarnaast kan je tekorten hebben aan voedingsstoffen. Bloedonderzoek zegt wat dat betreft niet zo heel veel. Kan verstandig zijn om naar de huisarts te gaan om te kijken of er wat aan de hand kan zijn.
ReagerenDeeeem13 november 2017 om 08:57Ik probeer altijd zo veel mogelijk afwisselend te eten, yoghurt, fruit, crackers etc. Ik neem ook mijn eetmomenten op een dag. Verder drink ik alleen water.
Dit weekend ook weer zo weinig slaap en ja hoor vanochtend was het ook weer raak, 5 uurtjes slaap en weer aan de diarree..
ReagerenCatootje13 november 2017 om 10:41Laat zelf op alternatief gebied uittesten wat mijn lichaam nodig heeft. Zijn soms dingen waar je zelf niet aan had gedacht; bepaalde voedingssupplementen en voedselovergevoeligheden. Tekorten, zoals aan magnesium, kunnen ook meespelen bij een verminderde eetlust.
Ik hoop dat het niet het enige is wat je eet, die yoghurt, crackers en fruit. Beter wel zorgen voor een voedzame maaltijd. Soms kunnen er voedselovergevoeligheden spelen als tarwe en zuivel. Dat voor jezelf uitzoeken.
Ik weet niet of je vrouw bent. Eventuele hormonale anticonceptie kan ook klachten geven.
ReagerenDeeeem13 november 2017 om 11:56Haha nee dat is zeker niet het enige wat ik eet, waren een aantal voorbeelden. In de avonden probeer ik ook altijd af te wisselen, echte hollandse kost, een pasta of een salade bijvoorbeeld.
Ik ben inderdaad een vrouw, 21 jaar, slik sinds mijn 14e de pil maar heb nooit klachten gehad hierdoor.
De mindere eetlust is niet het grootste probleem, is maar een bijzaak. De ene keer heb ik wel trek, de andere keer niet. Het grote probleem is echt de buikpijn met de diarree.. En het weinige slapen. Elke nacht is het maar ongeveer 5 uurtjes slaap.
Reageren