Home / Maag & darmen / Heliobacter
Hallo, 4 jaar geleden bij toeval de heliobacter-bacterie ontdekt. Vervolgens gastroscopie ondergaan. Gaatje in middenrif maar geen verdere afwijkingen gevonden. Vervolgens antibioticakuur van 1 week, 3 maand later, bacterie nog steeds aanwezig. Wederom (zwaardere) kuur van 1 week, resultaat, bacterie nog steeds aanwezig. In overleg met arts jaartje "rust" genomen en klachten onderdrukt met pantaprozol. Begin dit jaar toch weer gastroscopie en biopt genomen en laten analyseren. Begin augustus kuur van 2 weken genomen, vandaag uitslag, bacterie nog steeds aanwezig.(werd gezegd dat vorige kuren van 1 week tekort waren) En daar sta je dan, wat nu? Niks doen is geen optie, in overleg met arts besluit genomen om kuur 4! te nemen en wederom 2 weken antibiotica en in februari de uitslag. Teleurstelling is groot! Heeft iemand ook deze ervaring ondergaan en wat is het resultaat uiteindelijk?
Momenteel ben ik ook pas klaar (vorige week) met de panclamox (Pantopac andere benaming) kuur van 2 weken! De bij bewerkingen zijn idd drama. Nu moet ik over 3 maanden weer ontlasting inleveren om te kijken of de bacterie eruit is. Wat voor symptomen had jij voordat ze de heliocobacter hadden aangetroffen?
Pijn, drukkend gevoel op de borst en pijn in de keel. Dacht eerst aan hartprobleem maar door bloedonderzoek bleek het de heliobacter.
Die symptomen heb ik niet gehad. Als ik het internet moet geloven geeft deze bacterie amper symptomen maar goed. Ik had dus last van misselijkheid, winderigheid, moe echt heel erg moe. T gekke is ik heb deze symptomen na de kuur nog steeds. Misselijkheid is wat afgenomen maar heb nu last van slaaploosheid door hoofdpijn. Ik kan pas na 3 maanden ontlasting inleveren om te kijken of het weg is
Moderator: Peter (huisarts)
Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!