- Druif15 september 2017 om 21:48
Ik heb een vraag ik heb nu sinds een week erg last van een opgeblaze gevoel, misselijkheid en een harde onderbuik. Ik ben vorige week ongesteld geworden, deze week een en zwargerschapstest gedaan (just in case (wel ben ik bezig met zwanger worden). Ben veel moe, en futloos.
Heb al wel langer moeite met mijn inlasting ( ene keer verstopping en andere keer weer gewoon).
Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
Ik ga wo.. naar de huisarts als dit aan blijft houden.2 reactiesReagerenHallo18 september 2017 om 17:44hallo.
wat is uitslag van de zwangerschapstest gekomen.
en ik zou wel naar de dokter gaan. Dan zou ik vragen of je door gestuurd kan worden naar de maag darm en lever arts. Die zou je misschien veder kunnen helpen. Misschien kan je al bij de dokter een echo maken die kan soms al meer zekerheid geven
groeten Hallo
ReagerenCatootje19 september 2017 om 15:11Bij je darmproblemen kan je voeding een rol spelen. Zo zijn oplosbare vezels belangrijk. Kan ook in de vorm van psyllium, inuline, appelvezels en glucomannan. Teveel brood, vooral ’s ochtends, kan ook problemen geven, een opgeblazen buik enzo.
Bij stoelgangproblemen kunnen ook tekorten aan bepaalde stoffen aan de orde zijn en ontregeling van je neurotransmitters. Stoffen als magnesium, zink, vitamine b en D en omega 3 zijn, samen met nog tal van andere stoffen belangrijk in dit verband.
Door eventueel pilgebruik wordt een toestand van oestrogeendominantie bevorderd en het zorgt voor de onttrekking van allerlei stofjes aan je lichaam, zoals zink, vitamine B en magnesium. Goed om na het ontpilllen je lichaam wat te ondersteunen met goede voeding en wat extra stoffen.
Over oestrogeendominantie en wat er aan te doen kan je veel vinden op internet. Over de kenmerken van de verstoring van bepaalde neurotransmitters, zoals dopamine en serotonine kan je ook veel vinden op internet. Dan kan je zien of je je kan herkennen in bepaalde kenmerken en hoe je het wat kan bijsturen.
Reageren