- Anoniem24 augustus 2017 om 18:19
Vandaag in het buitenland heb ik uitslag van mijn maagonderzoek binnen ik lees en typ het even, kan iemand het beoordelen die ervaring mee heeft !!
maag fondus, korpus, en antum was hiperamic en oedeem.
uitslag: pangastrit & vernauwde twaalfvindere darm ( uiteinde maag )
ik heb maagbeschermers/maagzuurremmens gekregen ervoor
gaat dit genezen GRAAG ECHT EN SERIEUZE ANTWOORDEN!
8 reactiesReagerenAnoniem24 augustus 2017 om 18:20ohja helicobacterie negatief dus geen bacterie .
ReagerenJohn (moderator)
24 augustus 2017 om 19:11Je hebt een opgezette maag, een ontstoken maagslijmvlies  en produceert te veel maagzuur. Daarnaast een vernauwde overgang van de maag naar de twaalfvingerige darm. ( Kan een gevolg van de gastritis zijn).
Dat kan zeker genezen met medicatie en een aangepast dieet.
ReagerenAnoniem24 augustus 2017 om 19:17Het is ook chronische zei de arts, dus dat ik het al lange tijd heb maar ik voel het pijn deze tijden ( raar ) maar voor de pijn was mijn maag dus ook ontstoken.
betekend chronisch dat het wel voor altijd een beetje gaat blijven of word er bedoelt dat maag al lange tijd ontstoken is?
ReagerenJohn (moderator)
24 augustus 2017 om 19:25Daar wordt vooral mee bedoeld dat je het al langer hebt, maar helaas ook dat het langer gaat duren voordat het weggaat en je daar altijd gevoelig voor zult blijven. Je moet dus vooral op je voeding letten.
ReagerenAnoniem24 augustus 2017 om 19:28dus, het gaat langer duren totdat het geneest met medicatie, en wanneer het genezen is moet ik op mn voeding letten, anders kan het irriteren klopt het ?
ReagerenJohn (moderator)
24 augustus 2017 om 19:34Zo zou je dat kunnen zeggen.
ReagerenAnoniem24 augustus 2017 om 19:35want sinds ik maagklachten heb gekregen of ben beginnen te voelen heb ik ook geen eetlust meer, en voel alsof mn maag is opgeblazen hard gevoel bij de maag.
dit gaat in iederen geval wel genezen met de medicatie neem ik aan?
ReagerenJohn (moderator)
24 augustus 2017 om 19:43Dat gaart wel weer over. Het is een normale klacht bij gastritis
Reageren