- Dennis22 augustus 2017 om 10:31
Sinds een tijd heb ik last van een drukkend/benauwend gevoel rondom mijn borstbeen, last van de rechterkant van mijn ribben (links niet) en met regelmaat last van krampen in mijn darmen en een opgeblazen gevoel.
Van mijn ribben heb ik al langer last van. Dit voelt alsof het beurs is en iemand er tegenaan drukt. Hiervoor is een echo gemaakt of de organen in orde waren. Hier kwam niks uit voort.
De drukkende pijn blijft echter aanwezig.Sinds februari kwamen daar de krampen in de darmen en drukkende gevoel op borstbeen bij. Dit had ik een week heel heftig met name de krampen. Veel aan de diarree. De huisarts dacht een voedselvergiftiging.
Na een week was dit (vanzelf) over gegaan.
Sinds een aantal weken heb ik weer last van dezelfde symptomen alleen blijft het nu constant aanhouden in plaats van dat het over gaat.Drukkend gevoel rondom de borstbeen, ribben, krampen in de darmen en een opgeblazen gevoel. De huisarts wilde mijn ontlasting controleren en hieruit bleek dat ik een parasiet had (Dientamoeba fragilis). Hiervoor kreeg ik clioquinol. Deze heb ik afgerond, maar klachten blijven.
Van dit gedoe wordt ik behoorlijk uitgeput en futloos en begint mijn dagelijks leven/ritme te verstoren en daar wil ik wel eens van af zijn.
Iemand een idee wat hier de oorzaak van kan zijn?
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
22 augustus 2017 om 11:59Het kan nog steeds de Dientamoeba fragilis zijn. Het is een hardnekkige bacterie. Â Soms moeten er zelfs 2 middelen tegelijk gebruikt worden om er vanaf te komen. Ga terug naar de huisarts en vraag eventueel een verwijzing voor de MDL-arts
ReagerenJan10 december 2018 om 19:45- Ben je er af gekomen? Ik heb dit namelijk ook en Qlioquinol heeft niet geholpen.
Said15 januari 2026 om 19:36De drukgevoel op je borstbeen heeft meestal met je Middenrifbreuk te maken en is soms het gevolg van onstabiele maag/darmen
Reageren