- Tara10 juni 2017 om 22:25
Ik zal bij het begin beginnen: ik was samen met 2 anderen op het strand aan het volleyballen. Ik maakte een verkeerde draai en hoorde iets knappen. Sinds dit moment heb ik rechts onder in mijn buik pijn. Na dit ben ik in anderhalf week van 55 kg naar 42 kg afgevallen, hier kwam ik achter omdat ik me flauw ging voelen. Ik kreeg na een maand bijna geen hap door mn keel heen omdat ik niets meer binnen kon hoiden en verzwakte heel erg. Ik ben hiermee naar een mdl arts geweest. Eerst kreeg ik duspital retard medicatie voor spastische darmen. Dit nadat ik moest bloedprikken en zonder dat de uitslag er was enz. Ik heb vanaf de 1e moment aangegeven dat het iets anders is. Dit omdat mn zusje spastische darmen heeft en moet oppassen met bepaalde producten ik daar en tegen kan alles eten. Ik heb toen erna een darmonderzoek gehad die ik meegekregen heb omdat de medicatie niet werkte. Hierna heb ik een week veel pijn gehad. Een week na dit kreeg ik te horen dat ik een bacteriele overgroei had in de dunne darm. Hiervoor heb ik een antibiotica kuur gehad van 8 dagen 100 mg per dag. Sindsdien komt de misselijkheid erbij. Na deze kuur moest ik terug komen voor een gesprek. Ik kreeg heel duidelijk te horen zoek het maar uit in een natuurwinkel ik help je niet meer verder. Dit vond ik erg beledigend, omdat ik aangaf dat ik nog steeds pijn had en erg misselijk was van het wakker worden tot aan het slapen. Ik heb probotica geprobeerd en voelde me ietsje beter tot ik per ongeluk zwanger raakte. Halverwege mn zwangerschap kreeg ik te horen dat ik pap3a had en behandeld moest worden. Ik heb tijdens mn zwangerschap medicatie gehad voor mn misselijkheid omdat ik niets binnen kon houden. Na de bevalling is er een onderzoek geweest en kreeg ik te horen dat in januari/februari geholpen zou worden. In december kreeg ik te horen dat ik geholpen moest worden omdat het ernstig was dit is gebeurd. Ze hebben de actieve delen weggebrand en geschraapt. Het ging een paar weken goed tot halverwege januari. Sinds ik duspital retard moest slikken heb ik problemen met mijn ontlasting het gaat heel moeizaam 1 x in de 2 a 3 week met pijn en veel slijm. Vanaf januari is erbij gekomen de misselijkheid, opgeblazen gevoel, pijn in de buik rechts onder, dan heb ik het heel warm en dan weer koud de hele tijd, verdraag geen hitte dan gaat het helemaal mis dan gooi ik alles eruit, vol gevoel, kan bijna niet eten of drinken omdat alles omhoog komt, hongergevoel de hele tijd, slap en futloos gevoel, heel erg zweten. Als het warm is ergens dan word alles nog veel erger. Het is zo erg dat ik niet weg kan omdat het dan veel erger word. Ik heb momenten dat ik flauwval namelijk. Ik gebruik op moment iberogast om me iets fijner te voelen. Sinds ik dit gebruik is mn misselijkheid ietsje minder geworden maar dat is het enige. Ik wil zo graag een oplossing hiervoor, mijn gezin en relatie lijd hier ook onder en mijn huisarts wil me niet helpen zoals het zou moeten en de andere artsen helpen niet omdat het collega’s zijn van mijn eigen huisarts. Wie herkent dit of wie kan me een beetje een richting geven wat het kan zijn? Ik wil namelijk heel graag weer fatsoelijk iets kunnen doen met een fijn gevoel. Oja ik ben wel af en toe weg zodat ik niet alleen maar thuis blijf vast zitten. Zodat ik mn best blijf proberen te blijven bewegen enz
3 reactiesReagerenTara10 juni 2017 om 22:30Misschien ook wel handig erbij te vermelden in mijn familie komt kanker voor en problemen met de schildklier. Hier moet ik me nog op laten testen omdat ik namelijk veel te licht ben ook altijd zo geweest mn zwaarste gewicht is 55 kg op 170cm. Ik kan niet zwaarder worden
ReagerenCatootje11 juni 2017 om 09:00Beter dan naar de natuurwinkel zou je misschien naar een natuurgeneeskundige kunnen gaan. Beter de hele biochemie van je lichaam aanpakken dan symptomen bestrijden. Iemand die naar je voedingspatroon kijkt en naar bepaalde tekorten. Veel mensen komen stoffen tekort als magnesium, zink vitamine B en D, omega 3. Verder is gammalinoleenzuur belangrijk voor de hormonen. Daarbij wel uitkijken dat diegene verstand van zaken heeft, ook van de hormonen.
Je darmflora aanpakken kan beter via de natuurlijke weg dan met antibiotica, die nog meer verstoren. Bij een antibioticumkuurtje is het wel beter om er een vitamine B-complex bij te slikken, voor een beter herstel van je darmen.
Onrustige cellen kunnen te maken hebben met je hormoonhuishouding. Veel vrouwen hebben te maken met oestrogeendominantie. Daarnaast kunnen er ook tekorten spelen in je lichaam. Als je ooit de pil hebt gebruikt kan daardoor ook een boel ontregeld zijn. Pilgebruik bevordert oestrogeendominantie en zorgt voor tekorten in je lichaam, zoals zink, magnesium en vitamine B.
ReagerenTara11 juni 2017 om 13:13Oke kijk nu ben ik al meer geholpen waar ik het moet gaan zoeken dan zo’n arts dankjewel
Reageren