Zoeken Vraag het forum

Buikpijn rechts

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Pieter

Hallo, sinds ik enkele weken geleden een blaasontsteking gehad heb blijf ik maar buikpijn hebben.

Het is een branderige constante pijn rechtsonder. Vooral als ik er op druk, maar ik ook in sommige zithoudingen.

Op dit moment is de pijn het ergste net boven mijn bekken/heup, vooral als ik er op druk en in mijn onderrug rechts.

Soms ook net naast navel, de rechterflank tussen heup en ribben, mijn ribben zelf (rechtsonder), alles aan de rechterkant voor mij.

Geen koorst, braken, ziek gevoel, vermagering, …
    Dus eigenlijk gewoon een constante drukkende, stekende pijn.

Ik dacht zelf eerst aan mijn buikspieren, ik sport regelmatig (voetbal en badminton) maar ik vrees dat het toch wat meer binnenin zit.

Ik ben een man van 41.

Zou dit eerder een darmontsteking zijn ofzo?

Bedankt

13 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Het kan ook een niersteen zijn of een nierbekkenontsteking. Ga in ieder geval terug naar de huisarts en vraag eventueel een verwijzing voor een uroloog

Reageren
    Pieter

hey, net een echo laten nemen en blijkt geen blaasontsteking te zijn maar een ontsteking op de darmen.

grtn

Reageren
    John (moderator)

Dan wens ik je beterschap !

Reageren
    Pieter

kan jij dit vertalen aub:

In de fossa iliaca sinistra is er een oedemateuze verdikking van de mucosa van het colon sigmoïdeum, passend bij een sigmoïditis. Deze inflammatie strekt zich uit over een lengte van 7 à 8 cm.
    Nagenoeg normale peristaltiek. Gave musculus iliopsoas.
    Aan de rechterzijde is er een duidelijke hyperperistaltiek, evenwel zonder oedemateuze verdikking van de mucosa. Geen vrij abdominaal vocht. Geen storende lymphonodi.

BESLUIT:

Matige sigmoïditis-kenmerken links, over een lengte van een 7-tal cm.
    Versterkte intestinale peristaltiek in de fossa iliaca dextra.

Bedankt

Reageren
    John (moderator)

Heel kort door de bocht:

In het linkerbekken, (sinistra = links) is er een ontsteking van het darmslijmvlies te zien, van het deel van dikke darm, net boven de endeldarm. De darmbewegingen zijn normaal

Aan de rechterzijde ( destra = rechts)in het bekken is een iets overactieve dikke darm te zijn, maar zonder ontstekingen.

Reageren
    Pieter

bedankt, dus een ontsteking.

Is het abnormaal dat de ontsteking links zit (doet ook pijn) maar dat ik de meeste last heb rechts in mijn buik en rug?

morgenvroeg moet ik bellen naar de HA wat ik moet doen.

Reageren
    John (moderator)

Nee dat is niet zo vreemd omdat je darm rechts wat overactief is.

Gewoon met je huisarts bellen dus. Dan verder zien wat er gedaan gaat worden

Reageren
    Pieter

Hey, ik heb nog een vraagje.

Kunnen deze darmproblemen veroorzaakt worden door andere levensstijl?

Ik ben namelijk sinds 6/12/2016 gestopt met roken.
    Ik eet sinds een 2-tal maanden dagelijks 2 bananen en 1 sinaasappel, terwijl ik daarvoor NOOIT fruit at.
    Ik ben ook meer/anders gaan drinken, ipv van 1 à 2 liter cola-zero per dag drink ik nu max 1 liter cola-zero en daarbij ongeveer 2 à 3 liter water (meestal plat) per dag.

Groeten

Reageren
    John (moderator)

Er kan zeker een andere ontlastingspatroon ontstaan, en ook je darmen zullen moeten aanpassen, maar een ontsteking krijg je daar in de regel niet van

Reageren
    Pieter

hey, vandaag is mijn stoelgang heel groen geworden!!!! Wat kan dit zijn?

Reageren
    John (moderator)

Doorgaans iets wat je hebt gegeten/gedronken of een bacteriële darminfectie. Neem contact op met de huisarts als het niet van eten komt

Reageren
    Pieter

hey, stoelgang is terug ok. Blijkbaar had de taartenmaker op het feest zondag wat veel kleurstof gebruikt, er waren er nog die er last van hadden, was wel schrikken.

gisteren ook terug naar dokter geweest, na vorige week Avelox 400mg te hebben genomen moet ik nu Spasmomen 40mg nemen.

veel buikpijn, pijnlijke dikke darm rechts en ook pijn links net boven bekken.

grtn

Reageren
    John (moderator)

Dan nog maar eens afwachten

Reageren
Reageer op: Buikpijn rechts
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.