Zoeken Vraag het forum

Buikpijn

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Liz

Hallo,

Sinds enkele weken heb ik last van steken in mijn buik. De pijn zit aan de rechterkant van mijn buik, net onder de ribben. De steken komen soms opeen opzetten en het kan uren duren voordat het weer afzakt. Het is een zeuende pijn die erger wordt als ik diep ademhaal. Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Alvast bedankt!

5 reacties
    Reageren
    Sanne

Het lijkt het meest op een verkramping van het middenrif, als gevolg van spanningen. Maar als u dit kunt weerleggen vind ik het verstandig dat u het even laat onderzoeken door de huisarts.

Waarom heeft u dit bericht bij maag-darmen geplaatst? Is er reden te denken aan een oorzaak in het spijsverteringskanaal?

Eet u normaal, heeft u last voor-tijdens-na het eten? Is de ontlasting normaal en regelmatig. Geen harde keutels?

En lees dit bericht ook even: http://www.dokter.nl/forum/Longen/51486-Moeilijke-ademhaling-en-pijn-aan-longen-bij-beweging.html

Als u nog vragen heeft, laat het gerust weten.

Reageren
    Liz

Bedankt voor de reactie.
    Ik zou zelf niet weten waar die spanningen dan vandaan zouden moeten komen maar het is natuurlijk niet uitgesloten.
    Verder eet ik normaal en heb normale ontlasting. Op die pijn in mijn zij na heb ik geen andere klachten. De pijn is nu wel steeds langer aaneengesloten.
    De reden waarom ik dit bericht hier heb geplaats is omdat ik eigenlijk niet weet waar ik hem anders zou moeten plaatsen. Ik heb geen idee waar die klachten vandaan zouden kunnen komen.

Ik zal maandag toch maar even naar de huisarts gaan voor de zekerheid.

Reageren
    Carine

De huisarts kan met lichamelijk onderzoek al veel meer vertellen, en ook kan hij of zij een bloedonderzoekje doen, om snel en gemakkelijk te weten te komen wat er aan de hand is.

Laat je weten wat de bevindingen zijn en welke diagnose er is gesteld?

Reageren
    Liz

Ik ben vanmorgen naar de huisarts geweest. Ook hij weet niet wat het kan zijn. Op die plek waar ik pijn heb zitten mijn darmen en lever maar aangezien ik verder geen klachten heb, maakt hij zich niet heel ongerust. Ik mocht kiezen of ik een bloedonderzoek wilde of nog even afwachten.
    Ik ga het eerst nog even aanzien en kijken of het vanzelf overgaat.
    Ik wil jullie in ieder geval bedanken voor de reacties.

Reageren
    Maaike

Houd het in de gaten en als je last blijft houden, schrijf het dan even in een schriftje, bijvoorbeeld hoe lang het duurt, waar het zit, wat je ervoor gedaan hebt (eten, sporten bv.) zopdat je het goed kunt uitleggen aan de huisarts.
    Waarschijnlijk gaat het vanzelf wel weer over tyrouwens want 90% van alle medische problemen gaan vanzelf over. In ieder geval hetb je nu even rust om dat de huisarts het gezien heeft.

Reageren
Reageer op: Buikpijn
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.