- Anoniem30 april 2017 om 17:22
Ik heb al twee weken last van eerst mijn maag en daarna mijn darmen en rug, ik heb een paar dagen dunne ontlasting gehad en elke keer last van krampen net boven mijn navel en in mijn darmen. Nu net had ik tot mijn grote schrik bloed op mijn ontlasting, niet erin maar echt op een paar plekken erop. Ik ben als de dods voor darmkanker, kan dit?!
Bijlagen:
25 reactiesReagerenJohn (moderator)
30 april 2017 om 17:34Dat kan door een aambei komen. Ga wel met de klachten naar de huisarts
ReagerenAnoniem30 april 2017 om 17:35kan het ook door kanker komen? Of ziet dat bloed er anders uit
ReagerenJohn (moderator)
30 april 2017 om 17:36Dat heeft daar niks mee te maken.
ReagerenAnoniem30 april 2017 om 17:39John (moderator)
30 april 2017 om 17:41Ja, maar dan ziet het er toch echt heel anders uit
Reagerenanoniem3 mei 2017 om 17:18Liesanne10 mei 2017 om 17:16John (moderator)
10 mei 2017 om 17:19Dan poep je gewoon bloed.
ReagerenHan31 mei 2019 om 19:59Ik heb dit precies vandaag gekregen weetje toevallig wat het is en is het overgegaan?
ReagerenHenk6 januari 2021 om 11:16Is bloed bij darmkanker echt goed zichtbaar in het water? IK heb nu bijna twee weken last ven buikkrampen en diaree 3 a 4 keer per dag. Voel me helemaal niet ziek en niet vermoeid echter blijven de darmen rommelen. Linker flank onderin voelt het wat zeurderig aan. ochtends zie je dat het voedsel niet geheel goed verteerd en is het een breiachtige lichte bruine/ gele massa is en daarna is het waterig. Zo te zien zit er geen bloed bij wel af en toe wat rode puntjes maar ik eet ook zwarte bessen om de darmen weer rust te geven. Ik zal niet ontkennen dat ik hiervan angst en stres heb.
ReagerenJohn (moderator)
6 januari 2021 om 12:55Het is geen symptoom van darmkanker. Eerder van een virus of bacterie. als je te veel zwarte bessen eet krijg je dus ook diarree
Reageren
Ga met de klachten naar de huisarts voor een ontlastingsonderzoek.
Als je bloed bij de ontlasting zou hebben, dan kleurt het water ook roodhenk27 januari 2021 om 16:55Ik heb 3 weken last gehad en heb mijn ontlasting laten controleren. Alle uitslagen waren negatief dus in orde.
Reageren
Reeds zijn de diaree en buikkrampen niet meer aanwezig maar blijven mijn darmen geirreteerd af en toe. Wanneer ik op een aantal plekken druk voelt het wat zeurderig aan. Vooral links onder de ribben. Zal ik toch weer een afspraak maken of moet ik het de tijd geven aangezien het steeds beter gaat?John (moderator)
27 januari 2021 om 16:57Ik zou het nog even de tijd geven
ReagerenHenk3 mei 2021 om 17:38Ontlasting is nog een keer onderzocht. Bloed was ook in order. Echter blijf ik in vlagen steken houden in mijn darmen en zijn ze gevoelig. Meestal links onder de ribben maar soms ook rechts. Arts zegt dat het waarschijnlijk spastische darmen zijn. Maat moet dat niet verder worden uitgezocht?
Reageren