Zoeken Vraag het forum

Bloed bij ontlasting

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Ik heb al twee weken last van eerst mijn maag en daarna mijn darmen en rug, ik heb een paar dagen dunne ontlasting gehad en elke keer last van krampen net boven mijn navel en in mijn darmen. Nu net had ik tot mijn grote schrik bloed op mijn ontlasting, niet erin maar echt op een paar plekken erop. Ik ben als de dods voor darmkanker, kan dit?!

25 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Dat kan door een aambei komen. Ga wel met de klachten naar de huisarts

Reageren
    Anoniem

kan het ook door kanker komen? Of ziet dat bloed er anders uit

Reageren
    John (moderator)

Dat heeft daar niks mee te maken.

Reageren
    Anoniem

Hoe bedoel je?

Een van de symptomen van darm kanker is toch bloed in de ontlasting??

Reageren
    John (moderator)

Ja, maar dan ziet het er toch echt heel anders uit

Reageren
    anoniem

heb ik ook wel eens last van bij wat dikkere ontlasting…

Reageren
    Liesanne

Hoe ziet bloed er bij darmkanker uit dan?

Reageren
    John (moderator)

Dan poep je gewoon bloed.

Reageren
    Han

Ik heb dit precies vandaag gekregen weetje toevallig wat het is en is het overgegaan?

Reageren
    Henk

Is bloed bij darmkanker echt goed zichtbaar in het water? IK heb nu bijna twee weken last ven buikkrampen en diaree 3 a 4 keer per dag. Voel me helemaal niet ziek en niet vermoeid echter blijven de darmen rommelen. Linker flank onderin voelt het wat zeurderig aan. ochtends zie je dat het voedsel niet geheel goed verteerd en is het een breiachtige lichte bruine/ gele massa is en daarna is het waterig. Zo te zien zit er geen bloed bij wel af en toe wat rode puntjes maar ik eet ook zwarte bessen om de darmen weer rust te geven. Ik zal niet ontkennen dat ik hiervan angst en stres heb.

Reageren
    John (moderator)

Het is geen symptoom van darmkanker. Eerder van een virus of bacterie. als je te veel zwarte bessen eet krijg je dus ook diarree
    Ga met de klachten naar de huisarts voor een ontlastingsonderzoek.
    Als je bloed bij de ontlasting zou hebben, dan kleurt het water ook rood

Reageren
    henk

Ik heb 3 weken last gehad en heb mijn ontlasting laten controleren. Alle uitslagen waren negatief dus in orde.
    Reeds zijn de diaree en buikkrampen niet meer aanwezig maar blijven mijn darmen geirreteerd af en toe. Wanneer ik op een aantal plekken druk voelt het wat zeurderig aan. Vooral links onder de ribben. Zal ik toch weer een afspraak maken of moet ik het de tijd geven aangezien het steeds beter gaat?

Reageren
    John (moderator)

Ik zou het nog even de tijd geven

Reageren
    Henk

Ontlasting is nog een keer onderzocht. Bloed was ook in order. Echter blijf ik in vlagen steken houden in mijn darmen en zijn ze gevoelig. Meestal links onder de ribben maar soms ook rechts. Arts zegt dat het waarschijnlijk spastische darmen zijn. Maat moet dat niet verder worden uitgezocht?

Reageren
Reageer op: Bloed bij ontlasting
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.