- Alexandra16 april 2017 om 13:26
Sinds een paar dagen heb ik een apart beetje opgeblazen gevoel (wat je niet ziet) in mijn onderbuik, het is niet heel storend maar het valt me wel op. Ik voelde een kleine steek aan de rechterkant toen ik even op mijn buik lag, en mijn darmen rommelen een beetje.
Ik lijd aan depressie en sociale angst wat steeds erger wordt.
Kan iemand mij vertellen of het rare gevoel in mijn onderbuik daar van dan komt of dat er iets anders aan de hand is?
2 reactiesReagerenJohn (moderator)
16 april 2017 om 15:56Het kunnen best angst/stress gerelateerde klachten zijn.
ReagerenCatootje17 april 2017 om 14:39Als je al last hebt van een depressie en angsten kan dat een teken zijn dat je toch al niet lekker in je vel zit. Naast emotionele factoren speelt ook de biochemie van je lichaam een rol. Zo is je dagelijkse voeding belangrijk, beter zo min mogelijk geraffineerde suikers. Voor de aanmaak van allerlei neurotransmitters als serotonine zijn allerlei vitaminen, mineralen, bepaalde vetzuren en aminozuren nodig. Onder andere vitamine B en D, magnesium, zink, omega 3. Bij een tekort aan die stoffen en aan serotonine kan je ook last hebben van je darmen. zo kan een tekort aan magnesium een opgeblazen gevoel geven. Beste is dus om goed voor je gezondheid te zorgen, goed voeding en misschien een paar supplementen.
Reageren