Zoeken Vraag het forum

Zeurend gevoel rechts bovenbuik

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • eefje

Wat herkenbaar zeg! Ik heb nu een week of 6 bovenin mn buik een drukkend gevoel. Vooral als ik zit. Inmiddels mri gehad, maag onderzoek, bloed en alles is goed.

echter maakt het me wel wel onderzeker wat is het???

Gr eefje

A

Branderig gevoel helemaal rechts onder de ribben,bij liggen op mn rechter zij wordt het erger ,nadat ik een soort maagzuuraanval had die ik bijna niet minder werdt met rennies.Het slapen gaat dan goed en dan wordt ik vroeg in de ochtend wakker van het branden.Ook een soort oedeeem gevoel onder mn rechter oksel wat er de ene keer wel en soms weer niet is.Bloed gaf geen ontstekingen aan,Zit half recht op met slapen  nu,ben 51 met ook wat overgangs verschijnselen.Echo ook niks op te zien en foto’s ook niet.Soms ook dagen nergens last van

Reageren
    Saab

Goedenavond,

Ik herken de klachten enigszins, ik zelf loop al ca. 2 jaar met een onaangenaam gevoel aan mijn rechterbovenbuik, net onder mijn borst, onder mijn ribben. Vorig jaar zomer 2 keer en nogmaals in de herfst echo laten maken, diverse bloedonderzoeken gehad. Bleek leververvetting te zijn echter gaven de artsen ook aan dat leververvetting eigenlijk geen pijn kan doen. Ik heb ook een kleine cyste op mijn lever, misschien dat dat druk zou kunnen geven zeiden ze.  Afgelopen 3 weken echter is het onaangename gevoel weer toegenomen, het is net alsof iemand een bal heeft geplaatst precies op de plek die ik beschreef, een drukkend gevoel. En soms juist een zeurende pijn alsof iemand zijn hand onder mijn recgterrib heeft geplaatst en aan het trekken is. De pijn is verdraagzaam, maar zeer irritant. En soms is het ook gewoon weg, ik voel dan eigenlijk wel, maar pijn geeft het niet op dat moment. Ik begin mij wel langzamerhand druk te maken, vooral ook omdat ik vandaag merkte dat het een beetje wit is onder mijn oogleden. Mijn ontlasting ziet er normaal uit, gewoon bruinig, ik zie er geen bloed in, maar goed wellicht zit het er wel in en zie ik het niet. Ik ben eigenlijk een beetje klaar ermee, vooral ook omdat mijn HA niets ziet om mij door te verwijzen naar het ziekenhuis. Zodoende ga ik dan ook volgende week naar het buitenland, Turkije, aangezien aldaar tegen betaling bepaalde handelingen wel gewoon worden verricht. Maar toch is mijn vraag alvast of iemand iets tastbaars heeft voor mij.

Alvast bedankt.

Reageren
    Saab

Oh en ik drink geen alcohol, ik rook wel, niet erg veel, ik denk ca 8 sigaretten per dag. Ik probeer te minderen. Ik heb wel lang geblowd, ik lees echter dat dat juist goed kan zijn. Desalniettemin ben ik niet van plan om te gaan blowen, wellicht dat ik daarmee mijn lever heb beschadigd, echter zouden ze dat denk ik op de echo kunnen zien. Aangezien ik mijn echo onderzoeke 1 hier in NL en de andere 2 in Turkije heb laten doen, denk ik dat meerderr artsen dezelfde mening hebben gehad erover.

Reageren
    John (moderator)

Het zou toch de levercyste kunnen zijn waar je last van hebt.

Reageren
    Chris33

Ik heb ook al 3 maanden last van pijn in rechter flank met lichte misselijkheid,gasvorming en steeds vermoeid.Diverse onderzoeken verder sta ik nog niets verder.Wie weet wat het zou kunnen zijn?

Reageren
    Tuyen

Ik heb het ook. Een doffe krampachtige pijn rechts boven buik onder de ribben. Zeer heftig pijn, meerdere keren bijna 112 gebeld.
    Ook last van gas, opgeblazen gevoel, boeren die er moeilijk uit komen. Maagzuur remmers werken niet.

Bij mij duurt de pijn ongeveer 2 weken en doet het meeste pijn in de avond/nacht.
    In de middag is het vaak minder.

Ik heb dit meerdere keren gehad. Veel rijstenpap en soep eten heeft voor mij gewerkt.

Ik ben wel benieuwd waardoor dit precies komt. De ene keer dacht ik dat ik misschien teveel gegeten had, de andere keer misschien te snel of te vettig.

Reageren
    Mike

In 2018 de galblaas verwijderd en stent geplaatst, stent is er februari dit jaar uit gegaan en sinds enkele dagen weer last. Nu weer onderzoeken..het houd niet over..

Reageren
    Ilse

Oud topic wel maar wilde toch even m’n verhaal kwijt. Vorig jaar m’n galblaas laten verwijderen (ben 32)
    Sinds een paar weken steeds misselijk in de avond. Heel vervelend en ben gisteren ermee naar de huisarts geweest.
    Die heeft aan mijn buik gevoeld en voelde niks geks. Hij wilt graag een bloedonderzoek en echo bovenbuik laten maken.
    Alleen nu heb ik na het gedruk in m’n buik geen last meer van de misselijkheid, maar precies op de plek waar m’n galblaas heeft gezeten. Kan je hier toch nog last van houden als deze als verwijderd is?

Reageren
    Jolande

Ik kreeg een jaar geleden ook een zeurend gevoel rechts onder de ribben waar mij een misselijk gevoel en opgeblazen buik. Na 2 maanden begin m’n maag ook te borrelen en soms een brandend gevoel thv borstbeen. Gevoel in de maag is borrelend en alsof er wat vacuüm trekt. Slaap superslecht van de klachten. Blijk een kleine middenrif breuk te geven maar dat kan toch niet de oorzaak zijn lijkt me. Maagonderzoek, darmonderzoek en echo wezen behalve dat niets uit maar de klachten blijven. Wordt rond half 4 steeds zwetend wakker en heb dan een misselijk gevoel. Tegen de ochtend begint het naar m’n darmen te trekken. Heb al vanalles geprobeerd maar niets wat de klachten verbetert. Ik heb geen idee wat het kan zijn en de artsen noemen het rare klachten. Bij gebruik maagzuurremmers wordt de maagpijn nog erger. Iemand een idee?

Reageren
    David

Ik herken deze problemen ook, maar ervaar het vooral nadat ik wat meer of regelmatiger alcohol heb gedronken. Het is een soort drukkend en branderig gevoel in mijn rechterzijde, soms bij mijn buik of soms meer richting mijn rug en soms gaat het gepaard met maagzuur. Het maakt bovendien dat ik wat onzeker op mijn benen sta, haast alsof ik wat duizelig ben. Dit komt nu ongeveer sinds een jaar terug, maar is vaak na een dag weer weggetrokken.

Ik maak me echter vaak zorgen dat het mijn lever is, dat deze aan het vervetten is of wat dan ook, terwijl ik net 26 ben. Ik heb meerdere keren mijn bloed en ontlasting laten onderzoeken en afgelopen zomer ook een echo laten maken. Ik heb wel last van prikkelbare darmen en ik lees dat er mogelijk een verband bestaat, al begrijp ik uiteraard dat de belangrijkste aanstichter de alcohol is.

Reageren
    Mike

Beste lezers,

Is er bij iemand uiteindelijk nog iets uitgekomen (in het geval van de beschreven klachten voordat de galblaas is verwijderd)? Deze post is ondertussen al 6 jaar oud, dus ik ben erg benieuwd.

Alvast bedankt.

Grt. Mike

Reageren
    Sid

Fijn dat iedereen hier zoveel deelt. Het gaat soms om vage tot ernstige klachten waar iedereen verschillende ervaringen mee heeft.

Ik heb zelf in mijn leven flink gedronken. Niet elke dag maar wel elke week 20 glazen of meer. Voordat ik klachten kreeg ben ik een jaar gestopt met drinken. Toen ik weer begon leek er niks aan de hand te zijn totdat ik een keer meer dan 10 glazen dronk, maar ook gevallen met de fiets dusja… Daarna heb ik weken last van pijn boven in de buik onder mn rechter rib gehad. Daarna ging het weg. Weer 3 maanden niet gedronken. Toen 5 drankjes en weer twee weken zeurderige pijn.

Vervolgens ben ik bij de dokter geweest en hebben ze ASAT en dergelijke getest. Was allemaal goed. Weer 2 maanden niet gedronken en toen weer een avond 10 drankjes en vrijwel nergens last van. 4 maanden later weer 10 drankjes en nu weer ineens pijn op dezelfde plek.

Ik twijfel of ik naar de dokter moet gaan om te vragen of ik ook een echo mag. Ik heb ook al jaren darmproblemen gehad dus daar kan het ook aan liggen.

Reageren
    Niek

Ik heb hetzelfde me leverwaarded waren allemaal over de 600
    Ze zijn langzaam aan t zakken en zitten nu rond de 100 8 maanden later
    Het bleek dat ik streptokokken had al me nagels en vel van de handen gingen er af
    De ene week heb ik wel pijn rechtsboven in de buik en soms niet
    Er komt nu ook paniek bij kijken en dan voel ik me de hele dag slecht, ze hebben gezegd dat t 1 jaar kan duren voordat de lever hersteld alleen dat gevoel met die bal en rare drukkende pijn rechts heb ik ook, in mei had ik ook geelzucht en op de echo alleen maar 2 hele kleine poliepjes of galsteentjes gezien.
    Ik word er echt gek van januari weer bloed prikken en afwachten

Reageren
    Niek

Had trouwens toen alles begon toen ik ziek was eerst donkere urine en 1 keer bleke ontlasting
    Wel lange tijd er voor parcetemols geslikt en dat geven ze de schuld
    Ik ben bang dat ik wat ernstigs heb en de doktoren willen dat ik met psigiater ga praten

Reageren
Reageer op: Zeurend gevoel rechts bovenbuik
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.