- anoniem31 januari 2017 om 11:52
hoi allemaal,
ik ben een meisje van 17 en ik heb erg last van stress en angst maar dit heb ik nog nooit gevoeld ik heb hier nu al een week last van en ik word er nu wel beetje bang van. ik ben al een tijd elke dag de hele dag door heel erg misselijk maar nu begint het heel raar te voelen in me buik, het is heel moeilijk te beschrijven maar het voelt alsof er iemand de hele tijd op me maag zit te drukken of er aan zit te trekken het voelt ook alsof er geen inhoud inzit. ik heb ook 2 keer bijna over moeten geven maar net niet, of heel erg het gevoel dat ik over moet geven maar dan komt er niks. ik heb een klein beetje af en toe last van brandend maagzuur, ik heb af en toe hele kleine steekjes op 1 plek in me maag daarbij heb ik als ik op me middenrif en maag druk dat het dan zeer doet ook. ik heb soms het gevoel van een dicht geknepen keel en door die middenrif adem ik ook zwaar en moeilijk en zucht ik veel, als ik mijn buik naar voren duw dan gaat me maag rommelen en als ik dat weer uit adem ook alsof me maag alleen kan rommelen als mijn buik bol staat. ik moet ook veel boeren laten en ik heb een klein beetje het gevoel van een brok in me keel, ik weet niet wat ik er aan moet doen maar het voelt heel vreemd, (daarbij eet en drink ik wel goed en heb ik goeie ontlasting en urine) ik moet wel zeggen dat ik erg weinig sport. weet iemand wat dit is? moet ik me hier zorgen om gaan maken?
groetjes
2 reactiesReagerenJohn (moderator)
31 januari 2017 om 16:19Dat zijn toch klachten de met stress en angst te maken hebben. Je bent waarschijnlijk aan het hyperventileren.
Doe eens de test op: Â http://www.dokter.nl/zelftesten/hyperventilatietest/
ReagerenHb1 mei 2018 om 23:12- Anoniem. ..hoe gaat het nu met je?