- Eloy Evers6 januari 2017 om 01:59
Al ruim z’n 3 jaar heb ik last van maagpijn die mijn leven net iets zwaarder maakt dan nodig. Het is een vervelend gevoel wat 24/7 aanhoud en ik ben er erg misselijk bij, dat is denk ik toch wel het ergst. De huisarts heeft me na het mee geven van omeprazol (maagzuur remmer) naar de maag arts gestuurd waarop een kijk onderzoek volgde, hier is niks uit gekomen. Ik kreeg een hoge dosering omecat (maagzuur remmer) en er werd mij aangeraden een spiegeltje van asprientjes te nemen om de pijn dagelijks te verzachten. Tot op heden is er geen oplossing en dat is erg vervelend want het is erg storend om de hele dag zo veel pijn te hebben. (Ontlasting is normaal. Eten/drinken verzacht de pijn niet of maakt het niet erger. Ik moet niet overgeven en heb geen zure opspringen toch word het wel aanzienlijk vervelender als ik geen omecat neem. Maar het is ook weer niet zo dat omecat iets oplost. Bloedonderzoeken tonen niks afwijkends.) Ik heb binnenkort weer een afspraak met de maagarts maar verwacht wederom geen uitkomst daarom hoop ik dat jullie wat weten? Alle hulp is welkom….
Alvast bedankt!3 reactiesReagerenJohn (moderator)
6 januari 2017 om 11:19Is er gekeken of er een middenrifbreuk is?
Gebruik je medicijnen, alcohol of drugs?
Wat is je leeftijd?
Gebruik je regelmatig frisdrank of energy drinks?
ReagerenEloy Evers7 januari 2017 om 12:59Beste Tandor
Er is niet gekeken naar in middenrif breuk daar kan ik nog na vragen. Verder gebruik ik alleen omeprazol 2x daags 40mg. Alcohol ben ik sterk mee geminderd van het hele weekend feesten naar om de vrijdag omdat ik erg snel over geef van teveel alcohol voornamelijk omdat ik al misselijk ben en dan van een paar biertjes word ik ook misselijk. Ik ben 18 jaar en drugs gebruik ik niet.
M.v.g.
Eloy Evers
ReagerenJohn (moderator)
7 januari 2017 om 14:28Toch maar eens bespreken met de MDL-arts en aandringen op verder onderzoek.
Reageren