Zoeken Vraag het forum

Niet meer naar de toilet kunnen gaan na stoppen roken

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Frans

Het onderwerp mag vreemd overkomen maar het is een feit, ongeveer 10 weken geleden kan ook 11 zijn ben ik gestopt met roken, ik begon met roken toen ik 14 jaar jong was t/m 61 jaar oud. Nooit geen problemen gehad met naar de toilet gaan, 2 weken naar het stoppen met roken kreeg ik eetlust en wel zoveel dat ik van 50 kg naar 74 kg ben gegaan in 3 – 4 weken toen ineen buik krap, maar ik kon niet naar de toilet van alles gehad de laatste 10 weken zetpillen, drankjes etc maar de obstipatie bleef, enkel met die zetpil kwam er wat ontlasting uit ten grote van een vuist maar dat duurde niet lang want toen kwam er vers bloed in de ontlasting huisart gebeld maar die kreeg ik nooit aan de telefoon de mevrouw ertussen in die de telefoon opnam gaf mij te kennen bel niet zoveel naar nightcare en zet je erover heen de doctor kan niets voor je doen ik heb toen (dat was vandaag een afspraak ge-eist nou mag ik volgende week dinsdag langs komen. Is dit niet te gek als je het mij vraagt ben toch al 61 jaar oud had ik beter kunnen door roken had ik dit allemaal niet gehad toch?

Maar ja wat nu>? ontploft die darm niet of zo?

Groetjes,
    Frans

5 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Eer zal in ieder geval gekeken moeten worden, waarom je niet kunt ontlasten. Als dat te lang duurt kan dat inderdaad gevolgen voor je darm hebben. Vraag aan de huisarts een verwijzing voor de MDL arts.
    Je zou een colex clisma kunnen gebruiken. Dat is zonder recept in de apotheek verkrijgbaar.Dat is een zgn. hoog clisma. Dat werkt bij ernstige obstipatie in de regel heel goed.

Als je stopt met roken verandert ook je spijsvertering/stofwisseling en al helemaal als je dan ook nog meer gaat eten. Probeer zoveel mogelijk vezelrijk te eten en drink voldoende water.

Reageren
    Frans

Dank je voor je reactive, in ieder geval nu Maandag moet ik bij de huisarts zijn voordeel is hij zit in het ziekenhuis dus als nodig kan hij mij meteen naar een MDL arts sturen.

Ik zal hier berichten hoe het ging. Die huisarts deelde mij mede volgens hem dan dat een darm niet zomaar ontploft.
    Weet het ook niet.

Groetjes,
    Frans

Reageren
    Ook zo!

Beste,

ik ben inmiddels 4 maanden gestopt na 19 jaar. En heb erg last van obstipatie. Opgezette buik. Ik eet vezelrijk en drink voldoende, maar heb daarbij juist een opgezet gevoel. Van 1-2 x per dag naar 1 x p/w, voelt echt niet goed. Lijk wel 5 maanden zwanger zo een buik, terwijl mijn gewicht 57 kilo bij een lengte van 1,66 is :(( wat is er aan de hand?

Reageren
    LH

Hier t zelfde

Reageren
    Sannie

Hier ook, iedere keer dat ik stop, bloed en slijm bij ontlasting, gewrichtspijnen en niet meer naar toilet kunnen. Ook geen aandrang meer als ik wel moet. Allerlei onderzoeken gehad maar daar komt niks uit. Ken helaas veel mensen in omgeving die kanker kregen na het stoppen met roken in het jaar daarna, 1 zelfs in het half jaar daarna. Waarom lees je daar nergens wat over? Ik ga nu gewoon 1 sigaret per dag roken en hoop dat mijn darmen daar weer door gaan functioneren

Reageren
Reageer op: Niet meer naar de toilet kunnen gaan na stoppen roken
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.