Zoeken Vraag het forum

Longreactie op antibiotica

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo,

Ik ben een meisje van 17 jaar.
    Nadat het bleek dat ik een blaasontsteking had kreeg ik een antibiotica kuur voor een week. (Furabid)
    In het begin was het wel te doen, ik had wel last van bijwerkingen, maar ach dit hoort erbij.

Maar de laatste dag kreeg ik in één keer andere bijwerkingen, overdag had ik niet zo heel veel last van die bijwerkingen (alleen de gezwollen keel), maar ’s avonds waren ze het ergst.:
    – Gevoel van gezwollen keel, of dit zo was geen idee. Hierdoor ook benauwd. Geen pijn.
    – Druk op de borst.
    – Wisselend steken die rond mijn longen weg leken te komen.
    – Erg moe
    – Verminderde eetlust. Moest af en toe zelfs een beetje moeite doen het eten door te slikken.
    – De laatste dag van de kuur had ik ook moeite met slikken.

Woensdag was ik klaar met de kuur. En die avond had ik dit alles voor de eerste keer. Die dag erna had ik er ’s ochtends geen last van, maar ’s avonds wel. Die dag daarna leek het grotendeels over, alleen nog erg moe en barstende hoofdpijn.
    Nu lijkt het zo goed als over. Nog steeds wel moe.

Mijn conclusie is nu dat ik dus een longreactie had op de antibiotica. In de bijsluiter staat dat dit heel zelden voor kan komen.

Maar nu vraag ik me af of een longreactie wel kan bij iemand die verder over het algemeen gewoon gezond is wel kan.
    (Ik heb de laatste tijd wel vaker kleine dingetjes, zoals snel moe worden. Na een dag stage ben ik ’s avonds kapot en komt er niet veel uit)

Of is dit een teken dat mijn gezondheid toch niet zo goed is als ik dacht?

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

Moeilijk om daar zo zonder enig onderzoek iets over te zeggen. Ga met de klachten naar de huisarts

Reageren
Reageer op: Longreactie op antibiotica
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.