Reactie op Antibiotica?

  • #1

    Vorige week maandag heb ik een antibioticakuur afgesloten. Flucloxacilline i.v.m. wondroos. 10 Dagen geslikt, 4 x per dag.
    Donderdagavond kreeg ik koorts, dit was vrijdag overdag verdwenen maar kwam later weer terug en bleef tot zaterdagavond. Ook een klein beetje overgegeven en wat spierpijn in mijn hele lijf. Inmiddels koortsvrij, maar heb ineens rode uitslag. Dit jeukt niet, maar prikt een klein beetje. Het zit voornamelijk op mijn romp en armen. Het is vlekkerig. Zou dit alles alsnog een reactie kunnen zijn van de antibiotica?

    Reageer
    #2

    Dat zou dan wel een heel erg vertraagde reactie zijn. Maar wel verschijnselen die er bij zouden kunnen horen.
    Neem morgen even contact op met de huisarts.

    Reageer
    #3

    Klopt, maar heeft je lichaam daar geen tijd voor nodig? Ik zou niet weten wat het anders zou kunnen zijn. Verder zijn overige klachten nu verdwenen.. Of zijn het afvalstoffen die m'n lichaam uit moeten?

    Reageer
    #4

    Een allergische reactie op een medicijn komt in principe meteen na het starten of in ieder geval binnen enkele dagen.

    Reageer
Reageer op: Reactie op Antibiotica?
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif
Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief