- Anoniem8 april 2016 om 15:22
Hallo iedereen,
Ik ben 18 jaar en Ik heb al lange tijd alsof het lijkt dat ik te weinig ademhaal of heel rustig en dat maakt me bang dan heb ik de neiging om vaak te slikken ik weet ook niet hoezo maar ik ben dan erg bang dat mijn hart of hersenen te weinig zuurstof krijgen en er iets gebeurt kan iemand mij aub helpen ben radeloos ook heb ik soms alsof alles onwerkelijk is ofz erg raar gevoel om uit te leggen
Groetjes
Max8 reactiesReagerenJohn (moderator)
8 april 2016 om 16:35Daar hoef je je niet ongerust over te maken. Je lichaam zorgt er zelf wel voor dat je vaak genoeg ademhaalt.
ReagerenAnoniem8 april 2016 om 17:02Maar toch is het best wel eng het leid me van alles af soms voel ik me dan ook duizelig hoe kan dit en is het gevaarlijk want daar ben ik bang voor soms word midden in de nacht wakker en heb ik ook dat gevoel van langzame ademhaling of bijna geen erg raar
Reageren
Gr.maxJohn (moderator)
8 april 2016 om 17:06Waarschijnlijk ga je door de angst hierdoor hyperventileren. Je moet daar helemaal niet op letten. Ademhaling gaat vanzelf. Je lichaam zorgt er wel voor dat je op tijd en genoeg gaat ademhalen.
Reageren
Doe eens de test op:
http://www.dokter.nl/index.php?option=com_hyperventilatietestAnoniem8 april 2016 om 17:39Hyperventilatie is juist dat ik snel ga ademhalen maar dat is niet bij mij het geval
ReagerenJohn (moderator)
8 april 2016 om 20:41Hyperventilatie is niet alleen maar als je snel gaat ademen, maar ook als je dieper gaat ademen omdat je denkt te weinig adem binnen te krijgen.
ReagerenAnoniem9 april 2016 om 16:53Weet u mischien hoe ik dit kan voorkomen of wat goed is als ik dit heb van buikademhaling weet ik dat het goed is maar mischien andere dingen ?
ReagerenJohn (moderator)
9 april 2016 om 17:17Je moet er zo weinig mogelijk op letten. En oefeningen dan natuurlijk.
ReagerenSlif5830 april 2017 om 09:12Lees het boekje Adempauze van Jan Vorst
Reageren