Zoeken Vraag het forum

Langzame ademhaling angst

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo iedereen,
    Ik ben 18 jaar en Ik heb al lange tijd alsof het lijkt dat ik te weinig ademhaal of heel rustig en dat maakt me bang dan heb ik de neiging om vaak te slikken ik weet ook niet hoezo maar ik ben dan erg bang dat mijn hart of hersenen te weinig zuurstof krijgen en er iets gebeurt kan iemand mij aub helpen ben radeloos ook heb ik soms alsof alles onwerkelijk is ofz erg raar gevoel om uit te leggen
    Groetjes
    Max

8 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Daar hoef je je niet ongerust over te maken. Je lichaam zorgt er zelf wel voor dat je vaak genoeg ademhaalt.

Reageren
    Anoniem

Maar toch is het best wel eng het leid me van alles af soms voel ik me dan ook duizelig hoe kan dit en is het gevaarlijk want daar ben ik bang voor soms word midden in de nacht wakker en heb ik ook dat gevoel van langzame ademhaling of bijna geen erg raar
    Gr.max

Reageren
    John (moderator)

Waarschijnlijk ga je door de angst hierdoor hyperventileren. Je moet daar helemaal niet op letten. Ademhaling gaat vanzelf. Je lichaam zorgt er wel voor dat je op tijd en genoeg gaat ademhalen.
    Doe eens de test op:
    http://www.dokter.nl/index.php?option=com_hyperventilatietest

Reageren
    Anoniem

Hyperventilatie is juist dat ik snel ga ademhalen maar dat is niet bij mij het geval

Reageren
    John (moderator)

Hyperventilatie is niet alleen maar als je snel gaat ademen, maar ook als je dieper gaat ademen omdat je denkt te weinig adem binnen te krijgen.

Reageren
    Anoniem

Weet u mischien hoe ik dit kan voorkomen of wat goed is als ik dit heb van buikademhaling weet ik dat het goed is maar mischien andere dingen ?

Reageren
    John (moderator)

Je moet er zo weinig mogelijk op letten. En oefeningen dan natuurlijk.

Reageren
    Slif58

Lees het boekje Adempauze van Jan Vorst

Reageren
Reageer op: Langzame ademhaling angst
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Opvliegers: wat zijn het, wat veroorzaakt ze en wat helpt?

4 min leestijd

Hoe lang duurt de overgang en wanneer begint het?

4 min leestijd

Anticonceptie en de overgang: wanneer stop je en hoe herken je de overgang?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.