- Anoniem4 maart 2016 om 22:40
Hallo,
Ik ben een meisje van 16 jaar. Ik heb twee jaar geleden een spanningsklaplong gehad en hierdoor een operatie gehad.Ik ben nooit echt gestresst geweest, maar nu blijkt toch dat ik onbewust stress heb gehad en hierdoor nu chronische hyperventilatie heb.
Ik weet dat duizelig en kortademig zijn, vermoeid zijn en hartkloppingen hierbij horen, maar sinds twee dagen voel ik me wel érg moe. Ik ben al bijna buiten adem als ik de trap op ben gelopen, verder voelt ademen zwaarder dan normaal en ik ben heel erg duizelig, ik heb het gevoel dat ik ga flauwvallen maar dat het niet komt. Ook heb ik erg last van hartkloppingen en ik moet heel vaak naar ademen happen. Tijdens het ademen heb ik ook last van steken in mijn longen. Een soort zeurende, stekende pijn.
Nou weet ik niet of dit weer een klaplong kan zijn of het gewoon tussen mijn oren zit en het de hyperventilatie is.. Je zou zeggen dat ik nu weet hoe het voelt omdat ik al eens een klaplong gehad heb, maar omdat ik er toen niet veel van merkte (omdat het heel geleidelijk verliep) weet ik nu ook niet zo goed wat wel en niet hoort.
Wat moet ik nu doen? Ik maak me er best zorgen over. Wat denken jullie?
Anoniem
4 reactiesReagerenAnoniem4 maart 2016 om 22:52Ik was nog vergeten; vaak strekt de pijn zich uit naar mijn nek, schouder en soms ook mijn arm. Ik heb koude handen en voeten en soms voel ik een locht borrelend gevoel aan de kant waar ik al geopereerd ben.
ReagerenJohn (moderator)
4 maart 2016 om 23:55Het is toch zeer waarschijnlijk dat je klachten door hyperventilatie worden veroorzaakt. Desalniettemin, is het toch verstandig om even naar de huisarts te gaan om naar je longen te laten luisteren.
ReagerenAnoniem7 maart 2016 om 22:26Bedankt voor je reactie! Maar waar komt de pijn in mijn nek dan vandaan? Het voelt een beetje als zeurende/krampende pijn. Dezelfde pijn die ik had toen ik een klaplong had(mijn aderen zette zich uit om meer zuurstof te kunnen vervoeren).
Reageren
Kan dit ook bij chronische hyperventilatie horen..?John (moderator)
7 maart 2016 om 22:56De pijn in de nek kan door spanningen komen. De spieren kunnen dan verkrampen.
Reageren
Hyperventilatie kan daar ook mee te maken hebben
Maar ik had ook gezegd om even naar de dokter te gaan en voor alle zekerheid toch even naar de luchtwegen en de longen te laten luisteren