- Anoniem14 mei 2015 om 19:14
Ik heb sinds een week opeens last van benauwdheid, ik heb het gevoel alsof ik niet goed kan inademen, ik moet telkens zuchten en gapen, maar soms lijkt het alsof ik niet genoeg lucht binnen krijg als ik diep inadem.
Toen ik hier ineens last van kreeg ben ik de volgende dag meteen naar de huisarts gegaan, die had oa mijn temperatuur gemeten en die was verhoogd, verder hoorde ze iets toen er naar mijn longen werd geluisterd. Ik zou een longontsteking hebben en heb hiervoor antibiotica gehad. Ik had en heb trouwens geen last van hoesten of pijn of andere dingen. De koorts was de dag erna al weg, alleen heb ik sindsdien nog steeds last van benauwdheid. De antibioticakuur is nu 3 dagen geleden afgelopen, ik heb wel het gevoel alsof ik er overdag iets minder last van heb maar het is nog steeds niet weg. Ik heb ook een inhalator gekregen, maar heb niet echt het gevoel alsof dat helpt.
Zou die benauwdheid nog steeds van die longonsteking kunnen zijn of misschien iets anders? Want heb verder geen klachten, maar vind die benauwdheid wel heel vervelend..3 reactiesReagerenJohn (moderator)
14 mei 2015 om 19:21Ik denk dat je benauwdheid wel eens veroorzaakt zou kunnen worden hyperventilatie.
Reageren
[quote]Ik heb sinds een week opeens last van benauwdheid, ik heb het gevoel alsof ik niet goed kan inademen, ik moet telkens zuchten en gapen, maar soms lijkt het alsof ik niet genoeg lucht binnen krijg als ik diep inadem.[/quote]Dit zijn namelijk typische klachten voor hyperventilatie. Het is mogelijk dat je door de longenontsteking anders maar wel verkeerd bent gaan ademen.Anoniem14 mei 2015 om 19:45Ja ik dacht ook dat het misschien door stress kwam, alleen had ik vorige week wel koorts en de huisarts hoorde ook wat in mijn longen. Maar misschien dat het verkeerde ademen inderdaad door de (beginnende) longontsteking komt.
ReagerenJohn (moderator)
14 mei 2015 om 20:08Tegen de hyperventilatie zou je ademhalingsoefeningen kunnen doen.
Reageren
Je kunt ze vinden op:
http://www.dokter.nl/dossiers/angsten/285-hoe-kan-ik-mijn-angstgevoel-beheersen-deel-2