Zoeken Vraag het forum

Dagen/weken benauwd van luchtvervuiling

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo,

Ik moest laatst door de binnenstad van Utrecht lopen en ik voelde mij van alle kanten hevig belaagd. Overal om mij heen waren bouwvakkers aan het zagen in steen en metaal en zaten er graafmachines en pompen(ofzoiets dergelijks) constant roet uit te blazen.

Daarnaast werd ik vrijwel de hele tijd omringd door rokende mensen, scooters en auto’s. De lucht rook intens zoet-chemisch-brandend en ik kreeg er acuut hoofdpijn van.

Nu is dit uiteraard niet de eerste keer dat ik dit soort situaties tegenkom maar ik merk dat als ik van dit soort ‘excessen’ meemaak dat ik dan dagen tot weken last heb van mijn ademhaling(moet constant bewust in en uit ademen) en dat ik niet meer helder kan denken.

Mijn vragen zijn eigenlijk:

Zijn de overheid/gemeente zich wel bewust van het bestaan van plaatselijke overschrijdingen van luchtkwaliteit door de combinatie van bijvoorbeeld scooters, auto’s, bouwvakkers en rokende mensen op 1 plek?(en dus niet een gemiddelde concentratie luchtvervuiling)

En kan het kortdurend inhaleren van zeer verontreinigde lucht mijn symptomen verklaren(met betrekking tot longen en hersenen)?

Reageer op: Dagen/weken benauwd van luchtvervuiling
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Schurft of eczeem: wat is het verschil?

4 min leestijd

Schurft: oorzaak en behandeling

4 min leestijd

Schaamluis: oorzaak, symptomen en behandeling

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.