- Anoniem24 augustus 2014 om 10:21
Hallo,
Ik moest laatst door de binnenstad van Utrecht lopen en ik voelde mij van alle kanten hevig belaagd. Overal om mij heen waren bouwvakkers aan het zagen in steen en metaal en zaten er graafmachines en pompen(ofzoiets dergelijks) constant roet uit te blazen.
Daarnaast werd ik vrijwel de hele tijd omringd door rokende mensen, scooters en auto’s. De lucht rook intens zoet-chemisch-brandend en ik kreeg er acuut hoofdpijn van.
Nu is dit uiteraard niet de eerste keer dat ik dit soort situaties tegenkom maar ik merk dat als ik van dit soort ‘excessen’ meemaak dat ik dan dagen tot weken last heb van mijn ademhaling(moet constant bewust in en uit ademen) en dat ik niet meer helder kan denken.
Mijn vragen zijn eigenlijk:
Zijn de overheid/gemeente zich wel bewust van het bestaan van plaatselijke overschrijdingen van luchtkwaliteit door de combinatie van bijvoorbeeld scooters, auto’s, bouwvakkers en rokende mensen op 1 plek?(en dus niet een gemiddelde concentratie luchtvervuiling)
En kan het kortdurend inhaleren van zeer verontreinigde lucht mijn symptomen verklaren(met betrekking tot longen en hersenen)?