- Anoniem11 maart 2018 om 08:53
Goedemorgen,
Gister terug gekomen van een week wintersport. Helaas voelde ik me in die week niet steeds goed. Met name de ademhaling. Sinds een paar maanden heb ik astma. Dus ben erg bezig met ademhalen en ben ik benauwd etc? Ik heb 2 verschillende pufjes die ik beide goed gebruik. Maar na een avondje rodelen (waar we enorm hoog gingen!) waar je compleet gestuiterd word op de slee was ik benauwd in de auto. Ik had het gevoel dat ik meself aan het opblazen was. Ik ademde steeds in en m’n buik werd voller en voller en bij uitademen voelde ik compleet vaccuum zuigen. Vond het enorm eng!! Dit gevoel had ik gister na 16 uren in de auto ook. Constant het gevoel dat ik vaccuum zoog bij het uitblazen, dus 16 uren rijden was enorm onprettig! Ook moest ik veel hoesten als er bijvoorbeeld een onprettige geur de auto in kwam. Maar van dat hoesten werd ik benauwd weer dus probeerde dit tegen te houden.
Dat opgeblazen gevoel en vaccuum zuigen, en het vele hoesten op elk vreemd luchtje.. wat heb ik?
13 reactiesReagerenJohn (moderator)
11 maart 2018 om 09:56je was dus aan het hyperventileren….bekend probleem. we hebben het er eerder in de andere discussie ook al over gehad
ReagerenAnoniem11 maart 2018 om 10:08Jahaaa klopt. Maar kan dat de hele dag zijn ook? Is het schadelijk? Ik slaap dus wel goed maar word al wakker met van “ben ik benauwd?”. Ik heb het nu ook merk ik. Opgezette buik, wil alleen maar liggen, vaccuum zuigen etc. Vind zo eng!
ReagerenJohn (moderator)
11 maart 2018 om 10:18Als je blijft hyperventileren kun je daar de hele dag last van hebben…. Nee dat is niet gevaarlijk maar wel erg vervelend natuurlijk.
ReagerenAnoniem11 maart 2018 om 10:41Ik kon ook niet echt lang praten. Hele korte antwoorden. Gewoon omdat ik geen lucht heb. Ik probeer m’n oefeningen te doen maar ik ben er zo mee bezig in m’n hoofd. Want m’n longfunctie was dus goed. Maar met salbutamol waren cijfers wel beter dus vandaar astma. Maar ik kan amper een lang gesprek voeren momenteel. Vind ik erg vervelend. En dat vele hoesten erbij op al die luchtjes. Past dat er weer bij? Gelukkig is het niet schadelijk. En je kan toch niet echt vaccuum zuigen? Steeds als ik uitadem dan trekken nn buikspieren helemaal naar binnen voor m’n gevoel.
ReagerenJohn (moderator)
11 maart 2018 om 11:13Je zuigt je echt niet vacuüm.
ReagerenAnoniem11 maart 2018 om 11:24En dat hoesten dan ? En dat amper kunnen praten?
ReagerenJohn (moderator)
11 maart 2018 om 11:32Je weet toch waar je de pufjes voor hebt?
ReagerenAnoniem11 maart 2018 om 11:55Ja voor mijn astma. Maar als het hyperventilatie is wat ik hierboven beschreef dan werken de pufjes niet voor deze klachten toch.
ReagerenJohn (moderator)
11 maart 2018 om 12:10Nee, dat is waar. Maar bij jou is het een combinatie van beiden.
ReagerenAnoniem11 maart 2018 om 13:09Dat kan ook een periode zijn? Ik ben van meself een heel energiek persoon en praat het liefste de hele dag. Lachen doe ik ook graag maar dit allen zit er niet in gewoon nu! Ik gebruik al veel ventolin. Maar nog blijven de klachten. We zijn pas verhuisd ook.
Ik wil graag weer lachen, veel praten en sporten. Maar dit allen durf ik niet.
ReagerenJohn (moderator)
11 maart 2018 om 13:25ga dan terug naar de dokter als de middelen niet genoeg helpen
ReagerenAnoniem11 maart 2018 om 13:45En dat hoesten erbij dan ? Ik ben bang dat ik straks nooit meer goed en normaal kan ademhalen.
ReagerenJohn (moderator)
11 maart 2018 om 13:47dat hoesten is een gevolg van je astma….
Reageren
Ga naar je huisarts en laat je eens goed uitleggen hoe dat met die astma zit.