Zoeken Vraag het forum

benauwd, pijn bij ademhalen, hoesten

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Beste,

Vanmiddag bij de huisarts geweest, heb een nieuwe huisarts, ander beleid.
    Ben bekend met astma al dik 20 jaar. Gebruik alvesco, foradil en zo nodig ventolin.

Nu sinds 3 weken pijn bij ademhalen, met name rechts op mijn rug. Tussenribspieren doen flink pijn. Slecht slapen door hoesten en benauwdheid.
    Hoest groen en bruin slijm op.
    Kortademig bij geringe inspanning als oplopen van trap.

Huisarts meet saturatie: die is goed. Luistert mijn longen terwijl ik 3 lagen kleding aan heb en concludeert dat het goed is

Schrijft een ander pufte voor: foster omdat hij alvesco niet goed vind.
    Bijsluiter van foster waarschuwt voor mensen met hartklepaandoeningen. Ik heb het nog niet maar 100% van mijn vaders familie wel.

1. ik voel mij niet serieus genomen
    2. zijn woord tegen hoe ik mij voel. wat moet ik doen?

2 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Als je zelf geen hartklep aandoening hebt is er niets aan de hand. Foster is een goed middel. Een waarschuwing in de bijsluiter wil niet zeggen dat het niet gebruikt mag worden, maar dat dat in overleg met de voorschrijvend of behandelend arts moet.

Als je nog in behandeling bent bij de longarts, ga dan dar naar toe en overleg het met de longarts.

Reageren
    Anoniem

Ik begrijp dat die arts over 3 lagen kleding naar je longen luistert??Sorry hoor maar zelfs een kind weet dat het anders moet.

Reageren
Reageer op: benauwd, pijn bij ademhalen, hoesten
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.