- Anoniem12 januari 2015 om 16:04
Beste,
Vanmiddag bij de huisarts geweest, heb een nieuwe huisarts, ander beleid.
Ben bekend met astma al dik 20 jaar. Gebruik alvesco, foradil en zo nodig ventolin.Nu sinds 3 weken pijn bij ademhalen, met name rechts op mijn rug. Tussenribspieren doen flink pijn. Slecht slapen door hoesten en benauwdheid.
Hoest groen en bruin slijm op.
Kortademig bij geringe inspanning als oplopen van trap.Huisarts meet saturatie: die is goed. Luistert mijn longen terwijl ik 3 lagen kleding aan heb en concludeert dat het goed is
Schrijft een ander pufte voor: foster omdat hij alvesco niet goed vind.
Bijsluiter van foster waarschuwt voor mensen met hartklepaandoeningen. Ik heb het nog niet maar 100% van mijn vaders familie wel.1. ik voel mij niet serieus genomen
2. zijn woord tegen hoe ik mij voel. wat moet ik doen?2 reactiesReagerenJohn (moderator)
12 januari 2015 om 19:04Als je zelf geen hartklep aandoening hebt is er niets aan de hand. Foster is een goed middel. Een waarschuwing in de bijsluiter wil niet zeggen dat het niet gebruikt mag worden, maar dat dat in overleg met de voorschrijvend of behandelend arts moet.
Als je nog in behandeling bent bij de longarts, ga dan dar naar toe en overleg het met de longarts.
ReagerenAnoniem22 februari 2015 om 07:43Ik begrijp dat die arts over 3 lagen kleding naar je longen luistert??Sorry hoor maar zelfs een kind weet dat het anders moet.
Reageren