- Anoniem7 juni 2014 om 21:44
Hallo,
Ik wil even kort uitleggen waar ik zo gestrest van raak. Ik vind het zelf best raar en gek dat ik er zoveel stress van krijg.
Ik al een anderhalf jaar last van buikpijn, misselijkheid, braken, en sinds half jaar last van druk op de borst. De huisarts heeft geen lichamelijke oorzaak voor kunnen vinden.
Ik ken al een jaar een jongen via chat waar ik mijn fetisj mee deel. Nu ben ik vorige week erachter gekomen dat hij op chat op zoek is naar andere mensen met een fetisj, en dat hij meer fetisjen heeft dan ik dacht. Dat zorgt al voor stress, ik had dit gewoon niet van hem verwacht.
Ik heb er twee keer een hyperventilatie van gekregen, en voel me niet zo goed de laatste dagen. Het is eigenlijk best dom, wat maakt het mij nou uit wat hij doet? Maar toch maakt dat een angst gevoel los bij mij, ik ben nu bang dat hij mij niet meer intressant vind of mij even opzij legt om andere mensen te plezieren.
Ik heb zelf ook de diagnose schizotypische persoonlijkheidsstoornis gekregen. Zou het daarmee te maken hebben? En hoe zou ik dit kunnen oplossen?
5 reactiesReagerenJohn (moderator)
7 juni 2014 om 22:19Ik denk dat je persoonlijkheidsstoornis hier alles mee te maken heeft.
Krijg je daar geen therapie voor?
ReagerenAnoniem8 juni 2014 om 10:31Ik zat bij het GGZ. Daar hebben ze dus allerlei testen gedaan en kwam deze persoonlijkheidsstoornis eruit. En verder hebben ze niet echt wat gedaan.. Heb een jaar Risperdal moeten slikken (toen ging het wel goed en onrust in mijn hoofd werd minder) en daarmee ben ik afgelopen december mee gestopt. Het ging daarna ook goed tot april. Wat raadt u mij als advies aan?
ReagerenJohn (moderator)
8 juni 2014 om 15:58Ik zou je aanraden om contact op te nemen met de behandelaar bij de GGZ en aldaar aan te geven dat het minder goed gaat. Vraag of je een VERS training of cognitieve gedragstherapie kunt krijgen.
ReagerenAnoniem8 juni 2014 om 21:27Dat heb ik zeker gedaan. Ik sta nu weer in de wachtlijst. Maar ik ben eerlijk gezegd wel bang dat GGZ vindt dat ik me aanstel op het gebied met die vriend..
ReagerenJohn (moderator)
9 juni 2014 om 06:22Dat heeft met aanstellen niets te maken. Het is je stoornis die dat veroorzaakt.
Reageren