Zoeken Vraag het forum

pijn op borst, gerelateerd aan inademing

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Laura

ik wil niet als een zeur klinken, en ook niet als een medisch hypochonder(studeer medicijnen en wil niet zon student zijn die denkt ze van alles heeft), geen stress of psychische klachten.

kheb recentelijk steeds vaker plots klachten van pijn links op de borst gerelateerd aan de inademing in rust.
    varierend in ernst. vorgere was het heel soms en intens. nu is het vaker, soms intens soms oppervlakkig.
    links op de borst, niet gerelateerd aan eten of drinken volgens mij en wisselend in mate. soms is het invaliderend als in: moeite met ademhalen, niet kunnen bewegen en uitstralend naar arm en kaak (nee ik denk echt niet aan hartklachten) en nadien moet ik oprecht op adem komen en diep in en uit ademen om bij te komen.
    het is dus lang niet altijd zo ernstig. soms is het slechts oppervlakkig maar alleen bij ademhalen. het gaat wel weer over elke keer.

eerder was het een keer per 4 a 5 maanden. nu elke 2 a 3 weken.. kan iemand me helpen en zeggen dat het meevalt?

1 reactie
    Reageren
    Sara

Ik had vroeger geregeld last van een drukkend gevoel op de borst, dat het pijnlijk maakte om diep in te ademen. Ook als ik vooroverboog of ging liggen was dit het geval, maar op de “erge” momenten ook gewoon bij het staan of zitten. Dit werd veroorzaakt door een ontsteking van de zenuwen tussen mijn ribben, als gevolg van een slechte houding of een blokkage in de rug.

Reageren
Reageer op: pijn op borst, gerelateerd aan inademing
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

4 min leestijd

Striae tijdens de zwangerschap: wanneer, voorkomen en welke crème helpt?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.