Hallo,
Sinds enige maanden (nu op de kop af 3,5), heb ik bij ademen het gevoel dat ik over een drempel heen moet om de longen te kunnen “vullen”, en merkte ik een behoorlijk drukkend gevoel op de borst, specifiek aan de linkerkant. Hoewel aanvankelijk hart- of longproblematiek door het hoofd spookten, lijkt dit met de plaats niet plausibel. Destijds ben ik bij de huisarts geweest en gaf hij aan dat dit te wijten was aan gekneusde ribben.
Sinds een week geleden merk ik dat de “drempel” minder vaak voorkomt en constateer ik dat ik pijn in de laatste tijd geen pijn op de borst kan herinneren.
Al met al, klinkt het - en voelt het - alsof ik weer steeds meer richting herstel ga. Wat ik nog wel merk, is dat ik bij vlagen relatief veel slijm aanmaak, en dat hier van tijd tot tijd een klein (1x1 mm) bruinig puntje in voorkomt.
Ik hoop dat iemand op het forum met een meer medische achtergrond dan ikzelf mij gerust kan stellen dat deze klachten niet stroken met een ernstiger kwaal. Gemakshalve ga ik er zelf vanuit dat zaken als tumoren in de tussentijd een zwaarder ziektebeeld hadden moeten laten zien. Gezien dit uitblijft, sluit ik dit zelf uit.
Dank alvast voor het meedenken.
Hoi,
Je zou eens naar een fysiotherapeut kunnen gaan om te laten controleren of je ribben aan de achterkant wel goed kunnen bewegen.
Als ze daar "vast" zitten, belemmert dat je ademhaling.
Daarnaast kan een fysiotherapeut ook kijken of je wel goed en diep genoeg door ademt.
Als pijn aan je ribben hebt, ga je vaak te hoog en oppervlakkig ademen en dit kan een gewoonte worden.
Je moet dan even bewust weer aan een buikademhaling gaan werken.
Ikm denk dat je door de gekneusde ribben amders bent gaan ademhalen en dus bent gaan hyperventileren. Dat veroorxakrt dan de klachten