Zoeken Vraag het forum

luchtweginfectie en benauwdheid

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Jada

Diagnose is niet herkenbaar,
    de klachten wel.
    Ik heb nu al 10wk hier last van,
    maar ik heb nog geen diagnosse gekregen..

Heel veel sterkte in ieder geval!

Jaap

Luister naar je lichaam en accepteer wat je hebt, ga er niet over piekeren en vooral geduld hebben.
    Beterschap

Reageren
    Mir

Mijn kleinzoon, van anderhalf, heeft sinds zijn geboorte al 10 x in het zkhs gelegen. Nu is hij weer benauwd, ik kan je geen raad geven, maar weet dat hij verneveld wordt en ventolin krijgt. Opname is omdat hij dan aan het zuurstof moet. Sterkte, ik hoop dat het inmiddels weg is.

Reageren
    lina

he jeroen ik zou graag willen wetenwaar jij behandeld bent in belgie, ik ben namelijk al 5 jaar bezig met onderzoeken hier in nl maar er is nooit wat volgens dokters. terwijl ik elke dag pijn, steken op me borst en benauwd heb.

heb je een adres voor me of telefoon nummer?

Reageren
    Christine

Hallo Jeroen, ook ik las je bericht over behandeling in Belgie. Dat bericht dateert van 2009. Ik ga er vanuit, dat je inmiddels bent hersteld? Heeft men je in Belgie wel kunnen helpen? En zo ja, waar en bij wie ben jij geweest?

Mijn man is altijd heel fit, sterk en actief geweest. Is in december 2011 gestopt met roken m.b.v. Champix. Voordat Champix werd voorgeschreven even een testje doen voor COPD/Astma. Blijkt, dat hij een hele milde vorm van COPD heeft. Echter in zo’n geringe mate, dat hij er zelf nooit last van heeft gehad. Tijdens Champix periode pufje gekregen en in januari 2012 kreeg hij veel pijn op de borst en werd hij benauwd. Doktersbezoek en foto’s wezen uit: longontsteking. Gestopt met Champix en andere pufjes gekregen en antibioticum. Hielp niet. Weer andere antibioticum. Pijn op de borst ging vrij snel over, maar sindsdien zijn de benauwdheidsklachten gebleven. Van de huisarts naar de longarts, die allerlei tests heeft gedaan (o.a. hyperventilatie, allergie). Alles prima. Verder zoeken. Foto’s waren ook prima en gaven ook geen uitsluitsel. Een aantal weken geleden heeft mijn man van de longarts Foster voorgeschreven gekregen. Als zijnde een prima middel om een evt. laatste restant van de longontsteking weg te werken. We zijn nu een aantal weken verder en ook dit helpt niet. Mijn man is nog steeds erg benauwd en loopt te happen na adem bij de lichtste inspanning. Hij zegt hierover zelf: ik ben in 10 maanden niet 1 jaar ouder geworden, maar 10 jaar. Een kleine wandeling zit erin, maar dan houdt het op. Heeft iemand adviezen of suggesties?

Reageren
    Christine

Sorry, ik ben vergeten te vermelden, dat met de longontsteking van mijn man geen hoesten en geen koorts gepaard is gegaan. Volgens de longarts komt dat vaker voor. Dit slechts ter volledigheid van mijn eerdere verhaal.

Hoe komt hij na meer dan 10 maanden nu eindelijk van die benauwdheid af, die is gebleven na de longontsteking?

Reageren

Website van Behandelcentrum Heideheuvel en het Nederlands Astmacentrum Davos:
    http://www.nad.ch/

Reageren
    eve

Zou het misschien het hart kunnen zijn die deze klachten veroorzaakt

Reageren
    Maaike

@eve,
    is dit een vraag van jou, of probeer je mee te denken?! Een luchtweginfectie gaat niet standaard via het hart. Vandaar mijn vraag aan jou…

Reageren
    Marjolein

Ik vind het zo frappant dat jij alleen de reacties die je zelf wil horen respecteert. Bahbah.

Ik vind het ook eigenwijs van je; Gelijk weer werken na een longontsteking; “smeken” of je naar huis mag; Als je dokter iets zegt waar je het niet mee eens bent voel je je niet serieus genomen.

Ik heb echt een hekel aan onintelligente attentionseekers zoals jij. Doe wat je dokter zegt en doe niet zo verdomde eigengereid.

Reageren
    Anoniem

hallo,

ik kom hier omdat ik denk ik een luchtweginfectie heb maar zag je berichtje. Mijn dochter was ook altijd aan het tobben toen ze klein was. Keelontsteking, benauwdheid enz enz. Altijd wel weer wat. Moeilijke jaren waren dat totdat de kinderarts zei toen ze een jaar of 3 was: we gaan haar aan haar keelamandelen helpen. Die zijn een bron van infectie bij haar. Na die tijs is ze zelden of nooit meer ziek geweest. Dat wilde ik je toch even meegeven. Ik weet zelf hoe blij je bent als iemand tips en ervaringen doorgeeft!

Reageren
    Anoniem

Ik heb een keer een dubbele longen onsteking gehad dat de huis arts Me niet door wou sturen want ze dacht dat het aan mr astma lag vanwege dat je dan ook een gruis on je longen heb toen uit eindelijk met spoed naar het ziekenhuis gegaan met de taxi en j hoor als ik twee uur later was geweest was k dus dood geweest ik heb anderhalf jaar terug een lucht weg infectie gehad en wat mij heel erg hielp was veel slapen en veel boullion drinken en natuurlijk Me puffers blijven gebruiken dus misschien toch maar ventolin vragen aan je hui arts ventolin is niet schadelijk voor je longen alleen je tanden en die opend je long blaasjes

Reageren
    Anoniem

hey steph,

heb via mijn huisarts te horen gekregen dat ik luchtweginfectie heb en dit is vandaag al de 4e dag. 1e dag waren ze opgezwollen zat veel slijmvlies in mijn keel, moest veel hoesten vantevoren en spugen. Het beste wat je kunt doen is veel water drinken en gezond eten geen dikke zware maaltijden voor je keel, mijn amandelen waren 1e dag tot 4e dag wat opgezwollen maar merk dat het wel minder wordt dagelijks met de zwelling, vooral veel water drinken fruit en volkoren en goed rusten denk dat het nog wel paar dagen nog zo door gaat dikke week gaat het wel duren voordat het echt minder gaat worden. Ieder geval hopelijk heb je hier wat aan want ben nog aan het uitzieken.

met vriendelijke groet,

R.

Reageren
    Madelief

Je had niet zo eigenwijs moeten zijn, moeten luisteren naar de artsen en in het ziekenhuis moeten blijven.

Reageren
    ninon

Hallo soes, zou je mij kunnen zeggen wat je beter heeft gemaakt.  Ik ben ten einde raad. Kan je mij helpen A.U.B….

Groetjes Ninon.

Reageren
Reageer op: luchtweginfectie en benauwdheid
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Schurft of eczeem: wat is het verschil?

4 min leestijd

Schurft: oorzaak en behandeling

4 min leestijd

Schaamluis: oorzaak, symptomen en behandeling

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.