Longontsteking

Verleden week ben ik naar de EHBO geweest ivm pijn in de borst bij ademhalen en bewegen. Daar heeft men een longontsteking geconstateerd. Ik hoefde niet te blijven en ben met een antibioticakuur van 5 dagen naar huis gestuurd. Gister voor controle naar het ziekenhuis gegaan en de dokter zei inderdaad longontsteking (hebben gister geen controle foto gemaakt) De pijn op de plek die ik had is absoluut minder aleen heb ik nu de hele dag en nacht zeurende pijn in heel mijn longen. Volgens de dokter kan dat nog 1 a 2 maanden duren. Mijn vraag is, ben ik er nu vanaf met 5 dagen een kuur en had ik niet opgenomen moeten worden? Wat mag ik en wat mag ik niet verder doen. De dokter zegt dat ik moet doen wat ik kan maar ik ben alleenstaand met een zoontje van 5 dus echt rust nemen kan ik niet. Wie heeft ervaring of tips?

Reageren

Ben net terug uit ziekenhuis. Ging ook met ontzettende pijn onder mijn ribben naar EHBO. na onderzoek moest ik daar blijven. Ik had een fikse longontseking. Kreeg medicijnen via infuus, dit is krachtiger. 4 dagen in het ziekenhuis geweest en nu thuis met een kuur van 10. Moet over 5 dagen weer long foto's laten maken. Dus in mijn geval zijn ze er wel wat zorgzamer mee om gegaan. Ben wel nog gauw uitgeput en kortademig.

Reageren

Hoi! Zo, dat is wel een ander verhaal inderdaad. Nu waren mijn ziekenhuis en ik al geen vrienden vanuit een eerder EHBO verhaal maar nu heb ik helemaal mijn twijfels. Zeker ook omdat ik midden in de nacht gewoon in mijn autootje naar de nachtapotheek ben gestuurd (4 km verder) omdat ze geen antibiotica in huis hadden (?) Maarja, ik frummel wel door en had vandaag voor het eerst een goede dag. Heb je verder nog klachten nu? Of voel je je behalve moe wel beter. Moe ben ik ook heel erg, het is echt maar 1 ding doen op een dagen dat is het. Dank je voor je reactie en ik hoop dat je snel er weer boven op bent. Sterkte!

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: Longontsteking

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe