- Inke12 september 2008 om 08:47
M`n moeder heeft al sinds feb. dit jaar een aanhoudende dubbele longontsteking. Uiteindelijk hebben ze haar pretnison gegeven en een zoveelste antibiotica-kuur, wat helpt. Haar longen worden beter, ondertussen al 75% beter dan voorheen.
Ze is de pretnison aan het afbouwen, wat tot midden jan. zal duren. Maar het gekke is dat ze koorts blijft houden. In de tijd waarin ze ziek is heeft ze constant koorts gehad, zonder stop. En ook nu veranderd/verminderd dat niet.
Ik maak me daar zorgen over, er word ook niet veel over gezegd behalve dat het raar is.
Ook heeft ze vrijwel alle tijd moeite gehad met eten, ook nu nog. Ze krijgt amper wat binnen en ook dit geeft me zorgen. Is er een reden voor dat de artsen daar niet speciaal iets mee doen?
En als laatste is ze sinds de pretnison hevig depressief. Waardoor het zelf meewerken aan beter worden heel moeilijk gaat.Alles bij elkaar is het zo zorgelijk vind ik,.. ookal zijn haar longen dan beter aan het worden. Wat zijn de ideeën van anderen hierover?
9 reactiesReagerenInke12 september 2008 om 09:09Ik krijg nu net een telefoontje van m`n tante. M`n moeder is per ambulance naar het ziekenhuis gebracht. Ik ga er nu heen.
ReagerenLouise20 oktober 2008 om 08:24Hoe is dat verder afgelopen?
Reagerenkroon8 januari 2009 om 07:53Hallo Inke,
Mijn schoonmoeder ligt momenteel in het ziekenhuis.
Ze is 22 december opgenomen. Er zijn toen foto`s gemaakt en werd er gesteld dat ze een beginnende longontsteking zou hebben. Dit hebben we altijd erg in twijfel getrokken. Ze kreeg antibiotica. Vervolgens werdeen we heen en weer geslingerd, omdat de koorts niet wilde zakken. Verleden week maanda is er een foto gemaakt en kregen we te horen dat er een abces in de long zou zitten. De dag er na kwamen ze weer langs en werd er verteld dat ze het niet zeker wisten of het wel een abces was. Ze hebben haar weer een andere antibioticum gegeven maar ook deze sloeg niet aan. Dit vonden we erg raar en hebben gevraagd of ze het wel bij het goed eind zouden hebben.
Reageren
Ze blijft verhoging houden. Omdat ze kankerpatient is en al de hele tijd bedlegerig is heb ik gevraagd of het ook niet kon zijn dat ze verzwakt is door de hele malaise. Afgelopen maandag weer een foto gemaakt. Bleek dat het nu in de andere long zou zitten. Er is al veel geklungeld, waardoor wij zeiden of de foto niet in spiegelbeeld is bekeken. Je weet maar nooit.
Gisteren is er een ct-scan gemaakt en blijkt dat er een schimmelinfectie zit. Deze zit dus in de long. Toen werd er dus gezegd dat dit komt omdat ze erg verzwakt is. Ze hebben een verminderde weerstand waardoor dit kan ontstaan. Ik hoop hier reacties op te krijgen en wat de vooruitzichten zijn. We vertrouwen het niet.Lennart8 januari 2009 om 17:28Een ongecontroleerde pneumonie bij ouderen is en ernstige aandoening waaraan de patient kan komen te overlijden. De behandeling is intensief. Door de verminderde weerstand kan er een infectie bovenop een eerdere infectie ontstaan met alle gevolgen van dien.
De vraag is of het lichaam, met behulp van de medicijen en de therapie sterk genoeg is om alle zieketn te verslaan. dat kost veel energie, die uw schoonmoeder niet meer in overvloed heeft.
De gevolgen van de infectie, de verlaagde weerstand en het slechte eten veroorzaken een verzwakking van het gestel waar nieuwe infecties gemakklijker vat op krijgen, met dezelfde gevolgen.Het is zaak uit deze vicieuze circel te breken. Veel sterkte gewenst, het zal zwaar worden hier goed uit te komen. Maar waar hoop is en vechtlust en een goede behandeling kan het altijd nog goedkomen, alhoewel de kans hierop slint naarmate het langer duurt en de vooruitgang achterblijft.
Nogmaals sterkte gewenst.
ReagerenAlice8 januari 2009 om 22:52kroon9 januari 2009 om 08:14hallo Lennart,
bedankt voor je reactie.
Reageren
Je gaf aan dat het er ook opaan komt i.v.m. met vechtlust. Helaas heeft ze dit niet. Nooit gehad ook trouwens. Toen ze de diagnose kreeg dat ze kanker had, zei ze direkt dat dit een ziekte is die je niet kunt overwinnen. Iedereen zou hier aan sterven, volgens haar. We hebben haar uitgelegd dat niet meer opgaat. De wetenschap gaat steeds verder en boeken goede resultaten. Ze heeft dez houding aangenomen en hier krijgen we haar niet meer vanaf. Ze vindt het wel prima zo. De dokter moet het op zien te lossen met medicatie en behandeling. Zelf kan ze er niet tegen knokken. We wachten maar af wat ons te wachten staat.Anneke9 januari 2009 om 08:31Ik denk dat de wil om beter te worden altijd en rol speelt, maar wetenschappelijk is dat nog nooit aangetoond, dus misschien heeft je schoonmoeder wel gelijk.
ReagerenIngrid18 juli 2009 om 13:47Mijn moeder ligt al 5 1/2 week in het ziekenhuis. Kwam binnen met hartritmestoornissen, kreeg binnen 2 dagen een urineweginfectie, kreeg na 4 dagen hogere koorts, en kreeg longontsteking. Eerst werd de verkeerde antibiotica gegeven, toen werd na een week de koorts weer heel hoog en bedachten ze dat ze misschien een andere antibiotica en prednison zou moeten hebben. Uiteindelijk mocht ze met een zuurstoftank na 4 1/2 week naar huis. Twee dagen daarna kreeg ze vreselijke diarree en weer koorts. Weer antibiotica. Dat sloeg niet aan. Ze moest direct weer naar het ziekenhuis. Ze bleek ook weer vocht achter haar longen te hebben. Na 3 dagen was de diarree over maar de koorts bleef en nu blijkt dat ze weer een dubbele longontsteking heeft en een luchtweginfectie!! Weer prednison en antibiotica! Ik weet niet hoe oud jouw moeder is, maar mijn moeder is 81 en heeft gewoon totaal geen weerstand meer. Ze eet ook veel te kort en bouwt daardoor ook niets op. Het ziekenhuis is echt een haard van bacteriën en al die antibiotica is ook niet goed. Mijn moeder gaat van de ene ontsteking naar de andere, dus wie weet is er naast de longontsteking van je moeder ook wel ergens anders een ontsteking die de koorts veroorzaakt. Sterkte ermee.
ReagerenTherese18 juli 2009 om 23:23Een longontsteking op de leeftijd van je moeder is een ernstige situatie. Ik wens jou en je moeder sterkte.
Reageren