Zoeken Vraag het forum

Astma

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo,

Uit onderzoek komt uit dat ik astma met hyperventilatie heb. Ook een allergie voor huisstofmijt. Heb alleen ventolin voor sporten en mag zelf experimenteren met seretide. Maar vaak na het diner ben ik wat benauwd. We gaan dan even stukje wandelen maar ben dan zo opgeblazen dat wandelen soms niet lukt en nog benauwder word.

En tijdens het zwemmen heb ik zon grote druk op mijn lichaam dat ademhalen nog moeizamer gaat, komt dat door de druk?

4 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Niet door de druk, maar het zou wel van de chloor kunnen zijn, of door verkeerd ademhalen tijdens het zwemmen

Reageren
    Anoniem

ze zeggen dat zwemmen goed is voor astma patiënten.. ik vind vreselijk.. Mn hele nek verkrampte en wannner ik uit het water ging kon ik weer beter ademhalen….

Reageren
    Catootje

Bij astma en allergieën ook denken aan factoren als voedingspatroon – teveel suikers, exorfinen en histamine – ;candida; minder gezonde darmflora; tekorten aan diverse voedingsstoffen enz. Bij  hyperventilatieklachten spelen ook factoren als voedingspatroon en tekorten aan bepaalde voedingsstoffen.

Corticosteroïden werken verhogend op het cortisol in je lichaam en zorgen voor tekorten aan tal van vitaminen en mineralen. Ik denk dat het met je medicijnen te maken heeft dat je klachten krijgt bij het eten en zwemmen.

Reageren
    Anoniem

Dus ik moet goed op mijn eten letten?? Wat is erg belangrijk? En qua bewegen hoe kan ik dat aanpakken ? Heeft u tips?

Reageren
Reageer op: Astma
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Schurft of eczeem: wat is het verschil?

4 min leestijd

Schurft: oorzaak en behandeling

4 min leestijd

Schaamluis: oorzaak, symptomen en behandeling

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.