- Anoniem16 juli 2018 om 22:11
Hallo,
Uit onderzoek komt uit dat ik astma met hyperventilatie heb. Ook een allergie voor huisstofmijt. Heb alleen ventolin voor sporten en mag zelf experimenteren met seretide. Maar vaak na het diner ben ik wat benauwd. We gaan dan even stukje wandelen maar ben dan zo opgeblazen dat wandelen soms niet lukt en nog benauwder word.
En tijdens het zwemmen heb ik zon grote druk op mijn lichaam dat ademhalen nog moeizamer gaat, komt dat door de druk?
4 reactiesReagerenJohn (moderator)
17 juli 2018 om 02:31Niet door de druk, maar het zou wel van de chloor kunnen zijn, of door verkeerd ademhalen tijdens het zwemmen
ReagerenAnoniem17 juli 2018 om 17:54ze zeggen dat zwemmen goed is voor astma patiënten.. ik vind vreselijk.. Mn hele nek verkrampte en wannner ik uit het water ging kon ik weer beter ademhalen….
ReagerenCatootje18 juli 2018 om 09:43Bij astma en allergieën ook denken aan factoren als voedingspatroon – teveel suikers, exorfinen en histamine – ;candida; minder gezonde darmflora; tekorten aan diverse voedingsstoffen enz. Bij hyperventilatieklachten spelen ook factoren als voedingspatroon en tekorten aan bepaalde voedingsstoffen.
Corticosteroïden werken verhogend op het cortisol in je lichaam en zorgen voor tekorten aan tal van vitaminen en mineralen. Ik denk dat het met je medicijnen te maken heeft dat je klachten krijgt bij het eten en zwemmen.
ReagerenAnoniem18 juli 2018 om 23:37Dus ik moet goed op mijn eten letten?? Wat is erg belangrijk? En qua bewegen hoe kan ik dat aanpakken ? Heeft u tips?
Reageren