Zoeken Vraag het forum

Bronchitis/Longontsteking

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Louise

Hallo allemaal,

Ik heb sinds afgelopen zondagavond een gekneusde rib door het hoesten van mijn bronchitis. Dinsdag heeft de dokter mij tegen deze bronchitis een antibiotica kuur Augmentin voorgeschreven.

Echter, neem ik deze nu al een paar dagen, en heb niet het gevoel dat deze antibiotica me al beter gemaakt heeft; in tegendeel, ik ben al goed misselijk geweest, al maagzuur gehad dat het niet normaal was (ookal nam ik deze pas na het eten, en voor het eten iets voor mijn maag). Nu krijg ik ook extreme krampen en diarree als ik ze inneem..

Wat mijn bronchitis betreft heb ik nog steeds piepende ademhaling, kortademigheid en een koortserig gevoel.. Wat na x aantal dagen antibiotica toch al geminderd had moeten zijn (denk ik).

Nu vraag ik me af of iemand hier ervaring mee heeft en wat ik het beste doe (antibiotica stoppen, of niet), want ik ben redelijk bang dat het zou overgaan in een longontsteking (dokter zei toch dat ik redelijk ziek was, zeker aangezien ik al een gekneusde rib heb).

De vorige keer dat ik bronchitis had heeft een dokter van wacht me laten aerosollen, en dat heeft toen enorm goed geholpen (na de eerste behandeling sliep ik als een roos en piepte ik niet meer, alles was vrij om te ademen enz), maar nu hoest ik nog, piep ik nog, en kan moeilijk ademen, dit is zeker niet evident met die gekneusde rib erbij…

Ik ben intussen terug bij mijn vriend, waar dat aerosol toestel ter mijne beschikking staat, en er ook nog medicijnen van de vorige keer zijn (zijn halfbroertje heeft astma en heeft veel van die medicijnen staan). Maar ik vraag me af of het wel verstandig is zomaar te gaan aerosollen, zeker nu ik nog met die andere antibiotica in mijn lichaam zit…

Zou anders naar mijn dokter gaan, maar die zit niet op zaterdag, en met het paasweekend denk ik niet dat ik hem rap zal kunnen bereiken.

2 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Het kan soms even duren voordat een antibioticakuur aanslaat, dus daar zul je nog even geduld mee moeten hebben.  Ik zou ook niet zomaar andere geneesmiddelen gaan gebruiken. Ik zou wel even de huisartsenpost of de arts van wacht bellen i.v.m. de bijwerkingen van de kuur. Je zou dan meteen kunnen vragen of je vaporisator kunt gebruiken

Reageren
    Catootje

Voor je hele weerstand en gezondheid kan het slim zijn om te zorgen voor de juiste voedingsstoffen, zoals vitamine C en D en zink en te zorgen voor volwaardige voeding. Niet in plaats van medicatie hoor.

Reageren
Reageer op: Bronchitis/Longontsteking
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.