- anoniem27 februari 2017 om 09:45
hallo,
ik heb een angst-paniekstoornis (hypochondrie) en ik ben heel erg bang dat ik een longontsteking krijg of heb, ik heb al een tijdje best veel slijm in mijn keel en het zit heel erg vast. ik heb tintelingen op mijn borst en ik heb al een tijdje last van kortademigheid, ik weet nou niet of dit de angst is die met me longen speelt en mij het laat denken of dat het echt zo is aangezien ik wel tintelingen heb en slijm in me keel en een klein beetje hoesten. mijn moeder heeft zelf een keer een longontsteking gehad en zij zegt dat je dat echt heel ziek word en echt moeite hebt met ademen zo ziek dat je amper op je benen kan staan. heeft iemand een idee, en heeft iemand tips om mijn angst te overwinnen?
groetjes (17)
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
27 februari 2017 om 11:49Ik denk dat het toch vooral klachten zijn die bij angststoornis passen. Het lijkt erop dat je hyperventileert. Bij een longontsteking wordt je echt wel ziek.
Doe eens de test op:
http://www.dokter.nl/zelftesten/hyperventilatietest/
Reagerenanoniem28 februari 2017 om 16:44mijn moeder vertelde me dat ze al heel ziek was voordat ze een longontsteking kreeg, maar longontsteking krijg je dus niet zomaar niet van de een op de andere dag?
ReagerenJohn (moderator)
28 februari 2017 om 16:57Nee niet van de een op de andere dag.
Reageren