- Broers23 december 2016 om 12:13
Hoi allemaal,
Sinds enkelen weken heb ik een vage klacht met betrekking op mijn ademhaling. Dit is een paar maanden geleden ook zo geweest en is van zichzelf weer vertrokken, echter blijft het nu langer hangen.
kleine omschrijving van het probleem :
Om de zoveel minuten diep moeten ademhalen, veel hoesten maar geen prikkel tot hoesten. Ook ben ik niet benauwd en heb daarnaast prima zuurstofwaarden. De huisarts wees mij op mijn maagklachten in combinatie met stress. Dit laatste zou voor hyperventilatie zorgen en vandaar mijn afwijkende ademhaling.
Echter is er nu een klacht bij gekomen, zijnde dat ik een geïrriteerd gevoel rond mijn borstbeen heb, voornamelijk aan de rechterzijde in de buurt van mijn longaansluiting, bronchiën?
Ik denk dat mijn huisarts het bij het juiste eind heeft, zeker gezien de tests die uitgevoerd zijn.
ik ben niet bekend met astma of bronchitis, wel met maagklachten waar ik pantoprazol voor slik. dit laatste is niet als chronisch bestempeld.
Iemand enig idee of mijn huisarts het daadwerkelijk bij het juiste eind heeft? ik heb namelijk een stressvolle baan en daarnaast een redelijk hectisch leven met weinig echte rustpunten.
ook een verkoudheid die maar blijft hangen, of over is geslagen in een ander verkoudheid virus. Paar weken terug ook een zeer zware keelontsteking gehad waar antibiotica op voorgeschreven is…
1 reactieReagerenJohn (moderator)
23 december 2016 om 12:31Het lijkt er in ieder geval wel op, dat je huisarts het bij het rechte eind heeft.
Doe eens de test op:
http://www.dokter.nl/zelftesten/hyperventilatietest/
Reageren