Zoeken Vraag het forum

Zoon, 11 jaar heeft bronchitis, arts heeft pufjes voorgeschreven.

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Zoon, 11 jaar heeft bronchitis, arts heeft pufjes voorgeschreven. Vader (ex) is hiervan op de hoogte gesteld door de arts. Vader weigert zoon pufjes te geven waardoor zoon het erg benauwd heeft als hij bij vader is. Wij moeder/vriend maken ons hierover ernstig zorgen en hebben bij alle instanties aan de figuurlijke bel getrokken. Niemand schijnt ook maar iets te kunnen doen. Wie o wie heeft tips voor ons???
    Bvd en Mvg anoniem.

7 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Is bekend waarom de vader dat weigert?
    Kan je zoon (hij is 11 jaar) de pufjes niet zelfstandig nemen?

Reageren
    Anoniem

Dank voor Uw reactie. Vader is narcist en zoon is door de hele situatie erg angstig.

Reageren
    John (moderator)

Als de gezondheid van mijn kind dan in het geding zou komen, zou ik mijn kind niet meer laten gaan totdat de vader tot bezinning was gekomen.

Ik zie alleen de link niet tussen narcisme en het weigeren van de medicatie…
    heb je de vader gevraagd waarom hij dat weigert?

Reageren
    Anoniem

Deze situatie is al vaker voorgekomen, zo’n 2 jaar terug, toen samen met zoon en ex naar de kinderarts geweest. Ex ging toen op de stoel vd kinderarts zitten, deze arts gaf toen ook aan wie is hier nu de arts u of ik

Reageren
    Anoniem

Zelf geeft hij onze zoon wel medicatie voor hooikoorts, hij is ervan overtuigt dat zoon hooikoorts heeft, terwijl arts duidelijk aangeeft dat onze zoon geen hooikoorts heeft.Ook de huisarts vind deze situatie lastig, op het moment dat hij de pufjes voorschreef, wist hij dat ex ging verhaal halen, lijkt of de huisarts niet weet wat hij met de situatie aanmoet. ik vind dat de gezondheid van onze zoon in het geding komt.

Reageren
    John (moderator)

Zoals ik al schreef:
    Dan liet ik mijn zoon niet meer gaan en zou de andere ouder daar dan schriftelijk op de hoogte van stellen. Met de omschrijving van de reden..
    Ik weet dat dat altijd lastige beslissingen zijn…Heb je hier ook contact over gehad met jeugdzorg?

Reageren
    Anoniem

Er is onderzoek geweest door de raad vd kinderbescherming, is lastige case, de onderzoeker heeft als persoon een bepaald gevoel bij hem, maar na aanleiding vh onderzoek gaat ex tot aan het randje wat mag volgens de wet, ook huisarts zit met handen in het haar. Helaas is onze zoon hier de dupe van

Reageren
Reageer op: Zoon, 11 jaar heeft bronchitis, arts heeft pufjes voorgeschreven.
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.