Zoeken Vraag het forum

S’avonds wel of geen drinken ???

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo,
    Mijn zoontje wordt deze maand twee
    In de weekenden dat hij bij zijn vader is, krijgt hij na de avondmaaltijd geen drinken meer Vader hoopt hiermee extra wasgoed te voorkomen, omdat hij nogal eens doorlekt Ik ben echter toch wel bezorgd of dit niet schadelijk is
    En dan bedoel ik niet alleen medisch (niertjes, blaasontstekingen etc)maar ook de emotionele gevolgen die tzt de zindelijkheidstraining mogelijk kunnen bemoeilijken of uitstellen Mijn zoontje is een zeer gevoelig en verlegen jongetje Wat is jullie mening of ervaring hiermee ???

2 reacties
    Reageren
    Anoniemer

Hoe laat eten jullie dan? Wij brengen de kinderen eigenlijk vrijwel gelijk na het avondeten naar bed (rond 19:00 naar boven gaan is het streven)? Als de kleine overdag genoeg drinkt maakt het niet uit of hij voor het slapen gaat nog zou drinken. Om een kind zinnelijk te krijgen is het oefenen en vooral niet boos worden als het een keer fout gaat. Dat werkt namelijk averechts. De kleine heeft nog een luier om in de nacht? Wij hebben onze kleine bij 2,5 om zinnelijk te worden eerst rond 24:00 nog even laten plassen en dat langzaam afgebouwd naar 21:30 (hier zijn we nu) en dat gaat heel goed. Bij onze oudste vlak voor het naar bed gaan nog even laten plassen (is 5 en gaat 19:00 naar bed) is nu voldoende en als hij wel in de nacht moet plassen kan die het zelf of als hij het te donker vind roept hij gewoon. Als jullie kleine nog een Luier heeft die doorlekt, kun je eerst ook met een speciale avond luier broekje beginnen, deze kunnen net even meer urine opvangen zonder dat het doorlekt.

Reageren
    John (moderator)

[quote]In de weekenden dat hij bij zijn vader is, krijgt hij na de avondmaaltijd geen drinken meer Vader hoopt hiermee extra wasgoed te voorkomen,[/quote]
    Dat kun je met een hondje doen dat je zindelijk wilt krijgen maar doe je zeker niet met een kind. Van kleine kinderen heb je nou eenmaal wat meer werk en wasgoed….

[quote]maar ook de emotionele gevolgen die [b]tzt[/b] de zindelijkheidstraining mogelijk kunnen bemoeilijken of uitstellen[/quote] Beetje laat als de zindelijkheidstraining nu nog moet beginnen…daar had ruim een jaar geleden al mee begonnen moeten worden. Het niet drinken na de maaltijd heeft daar niet veel me te doen.
    Het geen drinken geven vanwege extra wasgoed op zich is gewoon geen optie! Het is gewoon slecht voor organen en de spijsvertering in het algemeen. Een kind moet kunnen drinken als het daar behoefte aan heeft.

Reageren
Reageer op: S’avonds wel of geen drinken ???
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.