- Ellen G6 juni 2013 om 07:34
Mijn dochter van vier heeft sinds anderhalf jaar problemen met haar stoelgang.Het begon met obstipatie tot schreeuwend toe. Ontlasting was een bol ter grote van een tennisbal!! Na veel bezoeken aan het ziekenhuis en allerlei middeltjes zoals Movicolon en verdovende zalf doorverwezen naar pedagoog en kinderarts. Op advies van pedagoog op vaste tijden naar wc brengen en belonen voor inzet 1 sticker en als ze op wc gepoept heeft 2 stickers. Dit ging even goed en toen weer terugval. Weer obstipatie en ze kreeg in Zh hoogopgaande klysma met goed resultaat. Volgens kinderarts werken haar darmen veel te traag waarvoor ze dagelijks 1a2 zakjes Movicolon moet krijgen.De ontlasting is nu breierig en ze poept continu in broek.Inmiddels ben ik op een punt gekomen om haar ieder uur op wc te zetten. Ze poept dan een klein beetje en ze denkt dat ze dan klaar is en vervolgens na 5 minuten poept ze haar broek vol. Dit gaat zo de hele dag door.ik ben radeloos. De school doet nu ook moeilijk . Hoe moet ik dit aanpakken???
9 reactiesReagerenJoleen6 juni 2013 om 10:39Hai, ik denk dat je eens een diëtiste zou kunnen raadplegen. Misschien dat verandering of aanpassing van voeding wel helpt. Misschien is je dochter wel ergens allergisch voor?
Succes
ReagerenJohn (moderator)
6 juni 2013 om 19:16De zakjes movicolon kunnen tijdelijk even een probleem “oplossen”, maar langdurig gebruik is volgens toch uit den boze! Zeker bij zo´n jong kind.
Ik denk dat de kinderarts eens echt in actie moeten komen. Trage werkende darmen okay maar dan wel zoeken naar wat, hoe en waarom!Terug naar de kindersarts dus en niet laten afschepen.
Reageren
Ik zou overigens een even teruggaan naar 1 zakje. Kijken hoe dat uitpakt.Ellen7 juni 2013 om 09:19Hoi hoi een allergie is het niet volgens mij . Het is echt een darmprobleem. Bedankt voor de tip .
ReagerenEllen7 juni 2013 om 09:24Ik ben ook van mening dat de Movicolon een tijdelijke oplossing is. Volgens de kinderarts kan dit geen kwaad en waarschijnlijk zou ze dit haar hele leven moeten blijven nemen!!! Hier ben ik het dan ook niet mee eens want ik krijg op deze manier geen ritme in het proces. Ze poept nu de hele dag door omdat ze het niet kan ophouden door de Movicolon . Ik denk dat ik een second opinion ga aanvragen voor meer onderzoek, want dit kan zo niet langer.
ReagerenAnoniem7 juni 2013 om 10:55Je zou je dochter voor het slapen gaan een beker Gezonde Stoelgangthee van Jacob Hooy kunnen geven. Dan heeft ze ‘smorgens aandrang en kan ze naar het toilet zodat ze de rest van de dag niet meer hoeft.
Sterkte
ReagerenEllen7 juni 2013 om 12:25Ok daar heb ik nooit van gehoord. Kan het natuurlijk wel proberen. Waar krijg ik dat.
ReagerenAnoniem7 juni 2013 om 12:28Jacob Hooy & Co BV
Postbus 70
1906 ZH Limmen
NederlandT: 072 505 27 44
Reageren
F: 072 505 33 83
I: http://www.jacob-hooy.com
E: [email protected]Anoniem7 juni 2013 om 12:33Oh, ik bedoelde Natuurlijke Stoelgangthee [img size=255]http://www.dokter.nl/media/kunena/attachments/legacy/images/Natuurlijke.jpg[/img]
ReagerenAnoniem4 juli 2016 om 18:26wij hebben 2 kinderen met poepprobleme van 6 en 2 die van 6 al heel wat problemen gehad omdat ze bang werd om te poepen omdat het zeer deed. met alle gevolgen van dien.ze zal altijd forlax blijven gebruiken dit is ook een medicijn maar feitelijk zijn t gewoon poeders van zure vruchten die de poep zacht houden en kan dus geen kwaad.een pedagoog of speltherapie kan ook wonderen doen
Reageren