- daantjuh18 maart 2013 om 14:11
Beste allen,
Ik heb een probleem me dochter inmiddels 16 maanden heeft moeilijke stoelgang en ik ben ten einde raad. Het zit zo bij haar geboorte gaf ik borstvoeding, maar eigenlijk vrijwel begon er al problemen met haar ontlasting toen ik dit bij consultatiebureau aangaf raden ze me aan Lactulose te gaan kopen. Je wilde als moeder niet zien hoe je kleine meid van net een paar weekjes oud tot paars aan toe loopt om haar behoefte te moeten doen (en dat is nog buiten de gillende geluiden) na een paar maanden weer controle op consultatie bureau. Ze zeiden dat ik speciale voeding moest gaan kopen omneo-comfort voor moeilijke ontlasting. Ook dit kan ik niet gebruiken zonder Lactulose waarbij ik soms de knoert harde ontlasting uit haar endeldarm moest trekken. Met ongeveer 10 a 11 maanden was er 1 zo dik dat ze gilde omdat ze hem er niet uit kreeg het was niet om aan te zien. Ik heb nog een dochter van 7 die had eerder waterig als wat mijn andere kleine meid nu mee moet maken. Gelijk heb ik me kleine meid gepakt en ben ik naar het kinderziekenhuis in den haag gegaan. Op de eerste hulp hebben ze haar een clisma gegeven. En ik kreeg als nieuw hulpmiddel movicol. Toen ik op controle terug keerde in het ziekenhuis zei de verpleegkundige dat ik het kon afbouwen. Ik vertelde haar dat dit niet aftebouwen viel dat ik dan met het zelfde zou zitten. Maar de vrouw vertelde me dat ik abuis was. Me dochter eet vezelrijke producten geen producten die verstoppen fruit zoals sinaas en appels volkoren dingen veel water of thee de omneo voeding Lactulose en movicol waarbij ik soms ook nog een activa vezel geef en heeft tot op heden je gelooft het niet dikke ontlasting. Wie kan ons helpen????
1 reactieReagerenAnoniem18 maart 2013 om 14:20Lees meer vragen en antwoorden over baby’s met obstipatie:
Reageren
http://www.dokter.nl/search_gcse/?q=FORID%3A11&cx=partner-pub-8575168267605921%3Aeak94u-kmbq&ie=UTF-8&q=Baby+obstipatie&sa=zoeken&siteurl=http%3A%2F%2Fwww.dokter.nl%2F