Zoeken Vraag het forum

kind vaak ziek,moe, bleek, puntbloedingen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Susannebd

Goedenavond,

Mijn zoon van 7 heeft sinds een paar jaar last van dat hij vaak ziek is, moe, bleek en als hij ziek is koorts heeft of ziek wordt dan heeft hij allemaal puntbloedingen op zijn lichaam (romp, oksels, rug e.d.) Hij heeft ook last van concentratiestoornissen. Dat hij ziek werd in het begin dan had hij er een amandelontsteking en vaak een middenoorontsteking bij. Zijn amandelen zijn er inmiddels uit en hij is langere tijd niet meer om de 2 weken ziek geweest. Nu begint het gedonder weer. Hij is eerder opgenomen geweest in het ziekenhuis(met dezelfde klachten en uitdroging, spruw e.d.) waar ze toen bang waren voor een hersenvliesontsteking maar dat was het niet. Wat het wel was wisten ze mij niet te vertellen. Ze hebben destijds gekeken d.m.v. bloed prikken naar een auto-immuunziekte en op leukemie. Dit was het gelukkig niet! Aangezien 1 nicht van mijn man dit heeft gehad waren we daar wel een beetje huiverig voor. In het ziekenhuis heeft hij hele hoge dosissen aan antibiotica gekregen en werd toen weer beter. Ik hoop dat u misschien een idee heeft WAT er wel met hem aan de hand zou kunnen zijn. Ik kan zeggen dat het een goede eter is, maar dan vooral de gezonde dingen en krijgt niet vaak snoep. Toch is hij fors en wel zwaar maar niet dik, wel gigasterk. Hij is wel heel breed in zijn schouders, grote voeten en erg aan lengte. Dit terwijl hij te vroeg en als kleintje werd geboren.

27 reacties
    Reageren
    Anoniem

Ik neem aan dat het vitamine K is onderzocht. Klopt dat? Een tekort aan vitamine K kan de door u beschreven klachten veroorzaken namelijk.

Sterker, zolang u geen sluitende diagnose heeft vernomen, vind ik dat u moet blijven aandringen op hulp.

Het is toch werkelijk ongelofelijk dat uw kind met deze klachten niet afdoende geholpen wordt en dat u als moerder in onzekerheid blijft!

Reageren
    Anoniem

Lees ook deze informatie over puntbloedingen (Petechiën): http://nl.wikipedia.org/wiki/Petechi%C3%ABn

Reageren
    Susan

Vitamine K weet ik eigenlijk niet, volgens mij niet. Hij werd geboren en had toen wel wisselende bloedsuikers. En ik heb een anti-d prik gehad. Suikerziekte komt wel bij mijn man in de familie voor evenals hoog cholesterol. Ik zelf heb een B12 tekort. Ik dacht dat 1 van deze dingen heel misschien ermee te maken kunnen hebben. De huisarts zegt gewoon dat het wel bij hem zal horen dat hij elke keer petechien krijgt als hij ziek wordt, terwijl ze mij in het ziekenhuis zeiden dat het een reactie van het lichaam was en dat hij zijn eigen cellen aan het vernietigen was. Waardoor wisten ze toen ook niet! Ik heb mijn huisarts verteld dat ik het raar vond dat het bij iemand kan horen om zijn goede cellen te vernietigen. Daar moest hij mij ook gelijk in geven. Ondertussen ben ik eigenlijk in staat om naar een kinderziekenhuis te willen om uit te laten zoeken wat het dan WEL is. Elke 2 weken ziek is ook niks en elke dag moe en lijkbleek ook niet! Zelfs op school kan hij zich niet concentreren!

Reageren
    brenda A

laat u verwijzen naar een goed ziekenhuis.
    in Amsterdam b.v. Emma kinderziekenhuis, ook b.v. Utrecht en Rotterdam hebben dit soort ziekenhuizen
    dit moeten ze verder onderzoeken.
    sterkte en succes,
    Brenda

Reageren
    Anoniem

Wilhelmina Kinderziekenhuis Utrecht
    http://www.hetwkz.nl/

Reageren
    Kazz

Probeer eens kamille thee, dat werkt rustgevend.

Reageren
    desiree

Ik zou even flink googlen op Vit B12 deficiency.. Het klinkt hetzelfde als onze zoon (nu 3 jaar).. heel vervelend.. t jochie is zo snel moe.. altijd bleek.. veel vekouden en eigenlijk altijd wel koorts of verhoging..

bloed is al meerdee keren onderzocht en een dubbele dosis vit d werkt hier iets. maar verder is er niets uit gekomen. Omdat wij zelf na onderzoeken via internet bang waren voor vit b12 tekort hebben wij m hier op laten testen.. dat was t dus niet, maar aangezien het bij jullie in de familie zit zou ik hier zeker op staan. een hele gladde tong is een symptoom hiervan.. schijnt!.

SUCCES.. en laat je niet afschepen.. hier zijn we er nog neit uit en ik begin zo onderhand een beetje moedeloos te worden.. volgende stap is de kinderarts.. maar ook daar zal wel niets uit komen..

Reageren
    alice

ik ben ng maar 12 en ik denk dat ik leukemie heb mijn dinge waar ik me zorge over maak zijn:
    1: druk op de borst
    2: pijnlijke ribben
    3: buikpijn soms
    4: heel veel hoofdpijn dagelijks
    5: ik heb ook doodangst

ik ben al naar de dokter geweest maar hij zegt altijd opnieuw dat er niets aan de hand is en dat ik zelf geen bloed moet late trekken

maaar toch kan iemand mij gerust stellen
    dringende hulp

gr anna

Reageren
    Geert

Een kind van 12 met doodsangst is niet normaal. Weet iemand hiervan? Praat je er met jouw ouders wel eens over, en word je dan serieus genomen, vind je? Is er iets specifieks waardoor je denkt dat je dit soort nare gedachten hebt? Omdat de huisarts je onderzocht heeft, is de kans dat er iets serieus aan de hand is echt heel klein. En bovendien zijn de symptomen die je beschrijft waarschijnlijk juist een gevolg van het feit dat je zo bang bent. Dit soort lichamelijke klachten als gevolg van een psychische oorzaak (angst) wordt psychosomatiek genoemd. Wist je dat?

Reageren
    Susan

Òndertussen zijn we hier naar het ziekenhuis verwezen! Ze zijn er nu achter dat hij ijzertekort heeft!! B12 wilde ze nog niet op prikken, dat wilde ze misschien later doen. De petechiën wist ze ook niet waar het vandaan kwam, maar niet van het ijzertekort. Misschien van de infecties die hij elke keer heeft!! Over een maand weer terug om te kijken of het weer aangevuld is. Ben benieuwd want het is een echte vlees en groente-eter dus zou het apart vinden als het daar wegkomt.
    Bedankt voor alle reacties!!!!

Groeten Susan

Reageren
    Eva

Wat is de oorzaak van het tekort aan ijzer? Bekende symptomen van een tekort aan ijzer zijn vermoeidheid, bleekheid, hoofdpijn, hartkloppingen en duizeligheid.

Reageren
    susan

Tja das erg leuk, alleen het gevolg wordt aangepakt. Maar ik ga er nog wel achter aan wat de oorzaakm is!

Reageren
    Jasmijn

Hallo Susan,

Ik was aan het googlen naar” mijn kind is vaak ziek “en kwam bij jouw verhaal uit! Zo herkenbaar, mijn zoontje van 2 is om de 2 a 3 weken ziek. 2 maanden geleden is hij opgenomen geweest ze dachten aan hersenvlies ontsteking dit was de eerste keer dat hij petechiae had en hij had 41graden. Na antibiotica kuur van week naar huis.
    ook heeft hij sinds januari buisjes en zijn neusamandelen weg. Maar hij blijft ziek worden en sinds de opname krijgt hij ook iedere keer petechiae. Nu heeft hij weer oorontsteking. Iedereen zegt dat het normaal is dat een kind zo vaak ziek is maar ik geloof het niet meer! Ik ga donderdag naar de KNO arts en dan ga ik niet weg voor er een plan is.
    Ik hoop dat ze bij jouw ook wat veder zullen komen.

Groeten,
    Jasmijn

Reageren
    Eva

Hoi Jasmijn, ik ben het helemaal met je eens. Puntbloedingen, petechiën zijn een reden tot zorg. Bij kinderen kunnen het een uiting zijn van een onschuldige virale infectie maar zolang daar geen zekerheid over bestaat zou ik ook ongerust blijven. Het beste ga je trouwens naar een dermatoloog die het meest kennis heeft van petechiën, of naar een kinderarts die weer veel weet van petechiën specifiek bij kinderen. Meestal is de locatie van de puntbloedinkjes een belangrijke indicatie.

Reageren
Reageer op: kind vaak ziek,moe, bleek, puntbloedingen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.