- Anoniem5 september 2016 om 19:45
Goede avond,
Ik heb een zoontje van 1,5 jaar oud. hij is 6 week te vroeg geboren, maar daar merk je weinig van in zijn groei.
De laatste periode is hij vaak ziek geweest.
Vanaf Eind april al 5x, zijn meestal 4 dagen hoge koorts 39,6 / 40.2
Ook al naar de huisarts geweest eerste keer een oorontsteking, weer ziek geweest daarna niet heen geweest ( kinderen worden vaker ziek, wel beetje begrijpelijk )
Laatste keer weer heen geweest want er zat nu maar 2 week tussen.
Ze konden niets vinden. Oren zagen er goed uit.
Mijn zoontje is niet echt verkouden. niet hoesten.
Wel is hij heel erg hees ( dit heeft hij vaker gehad )
Inmiddels geen koorts meer, 3 dagen hoge koorts dit keer toen 2 dagen beter toen weer een dag hoge koorts, en nu weer 2 dagen beter maar in zijn doen en laten heb ik het gevoel dat hij er nog niet helemaal is, nu dacht ik vanmiddag toch even temp. controleren maar was hij 35.9 is dit wel goed? Normaal is hij mooi 37.0 of 37.1
Had hem wat warmer aangekleed, en later vanavond was hij 36.6 dus wel weer goed.Ik weet dat kinderen vaker ziek zijn.. Maar moet ik me ook zorgen maken?
Hij plaste een tijdje heel veel en dronk heel veel inmiddels is dat iets terug genomen. Moet het in de gaten houden van de huisarts. Hij is nog wel hees. Eigenlijk gaat alles verder goed alleen sinds de laatste keer ziek is hij heel erg huilerig en hangerig nog.
Ontwikkeling verder goed, behalve het praten dat doet hij nog niet.. wel geluiden maken maar woordjes zijn er misschien 2 of 3 die hij soms wil zeggen. Die dat en daar zegt hij wel en wijst hij.Toch, zegt mijn moeder gevoel dat er meer speelt..
Ken je dat? Misschien ben ik ook wel gewoon een overbezorgde moeder.maar het huilerige en hangerige, soms af en toe in een keer huilen. Toen hij ziek was afgelopen week had hij echt huil buien / schreeuwen.. dat was ook mijn reden om naar de huisarts te gaan het leek op pijn.. maar ze konden niet vinden..
Mijn vraag is, moet ik ergens zorgen om maken?
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
5 september 2016 om 20:42Als je er niet gerust over bent, vraag dan een verwijzing voor de kinderarts
ReagerenAnoniem7 september 2016 om 06:58Dankje voor de reactie inmiddels is hij wel opgeknapt alleen not schor en elke keer na het slapen onder temp. + hele blauwe lippen!
Na een tijdje is me opgevallen word zijn temp wel hoger.
Reageren
Komt dit van het slapen? Of moet ik dan alsnog aan de bel trekkenJohn (moderator)
7 september 2016 om 07:25Ik denk dat je er toch goed aan doet om aan de bel te trekken…
Reageren