- Anoniem21 september 2022 om 13:58
Hoi, ivm met vermoeidheid van mijn dochter van 5 jaar had de huisarts een bloedonderzoek gedaan. Ik kreeg net een telefoontje van de huisarts en zei dat alles goed was na 1 waarde. En dat was de witte bloedcellen die hoog waren. En nu gaan ze een extra onderzoek doen om te kijken naar de witte bloedcellen.
Kunt u mij heel graag uitleggen wat dit kan betekenen. Kan dit een ernstige ziekte stmptoom zijn dus dat het esn afwijking is ? Ik lees allerlij dingen op internet en ben geschrokken.
16 reactiesReagerenJohn (moderator)
21 september 2022 om 17:14Het kan van alles zijn…ook een infectie ziekte. Maar dat zal dan moeten blijken uit verder onderzoek. Moeilijk om daar zo iets over te zeggen
ReagerenAnoniem21 september 2022 om 18:27Ik heb gelezen dan leukemie een van de grote oorzaken zijn van te veel witte bloedcellen. Op 01-08 was er in buitenland toen we op vakantie waren ook een bloed test gedaan omdat ze toen ook ziek was 1 dagje. En als ik nu naar de uitslag kijk zie ik bij WBC 7,56 staan. Als ik goed heb gegoogled is betekend dat witte bloedcellen en was het toen wel goed en niet hoog? Heb ik het goed ?
Reageren
en zo ja, als het toen wel goed was en nu hoog is het dan alsnog mogelijk dat het nu wel een leukemie de oorzaak kan zijn binnen 2 maanden?John (moderator)
21 september 2022 om 18:56Ze is niet ziek geweest? Geen verkoudheid griep of corona?
ReagerenAnoniem21 september 2022 om 19:169 september is ze hier ook 1 dagje ziek geweest verhoginh van 38.6. Maar volgens de arts is dat een tijdje geleden .
ReagerenJohn (moderator)
21 september 2022 om 19:33Wellicht dan toch een virusje opgelopen en dat kan voor een verhoging van de WBC zorgen
ReagerenAnoniem21 september 2022 om 19:43En dat de waarde in aug goed was en nu hoog kan het toch stel dat het leukemi is dat het nu wel doordat hoog is ? Kan dat
ReagerenJohn (moderator)
21 september 2022 om 19:53Daar kan ik zo geen antwoord op geven. Maar dan zouden de WBC wel erg hoog moeten zijn
ReagerenAnoniem21 september 2022 om 20:18Hmm dus dat het in aug goed was stelt niets voor
ReagerenJohn (moderator)
21 september 2022 om 20:20Volgens mij heb ik daar niets over gezegd…
ReagerenAnoniem21 september 2022 om 20:30Ik maak me zo enorm zorgen , ben helemaal in de war. Als u me verhaal zo hoor wat denkt u,kan leukemi bij zo een geval wel zijn?
ReagerenJohn (moderator)
21 september 2022 om 21:01Die vraag kan ik helaas niet beantwoorden.
ReagerenAnoniem21 september 2022 om 21:24Mag ik vragen waarom u het niet kan beantwoorden? U wilt me niet bang maken denk ik.
ReagerenJohn (moderator)
21 september 2022 om 21:39Ik wil je zeker niet bang maken.. maar ik kan het niet beantwoorden. Er zou dan toch eerst verder onderzoek gedaan moeten worden
ReagerenAnoniem22 september 2022 om 10:20Hoii
Ik heb net met de huisarts gesproken en gevraagd wat de waarde was van me dochter van de bloeduitslag witte bloedcellen. En hij zei dat het 20.3 was. Is dat erg hoog ? Ik ken de waardes niet ik weet wel dat het goed is tussen 4 en 10 , maar kan wijzen tot een leukemi? Is dit te hoog dat dat kan wijzen op een afwijking?
Reageren