Zoeken Vraag het forum

vieze stank uit neus .

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Ik heb sinds begin Sept holtes ontstekingen aan een kant ,heb diverse antibiotica’s gekregen niets geholpen. Ten einde raad naar de Kno-arts scan van mijn holtes gemaakt alles zat vol ,gespoeld weer een antibiotica kuur niets helpt heb nog steeds ontstekingen ,maar die stank die uit mijn neus ontsnapt is verschrikkelijk mijn man wijkt al uit ook hij zegt het is een bizarre lucht.ik schaam me soms als je met iemand praat en het gebeurd weer. Wat moet ik doen?

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Er zit helaas niet veel anders op dan toch maar weer terug te gaan naar de KNO arts.

Reageren
    Anoniem

Probeer maar eens voorzichting knoflook water in je neus te spuiten met een pippet.

1 teentje knoflook stampen en kokend water om een pippet mee te vullen erbij. Dan door een zeef zodat er geen stukjes inzitten in het flesje doen.

Let wel op het doet echt veel pijn de eerste paar keer.

Reageren
    Anoniem

Ik heb zelf neuspoliepen en ben daarom vaak ook erg gevoelig voor ontsteking in de bijholte. Wat jij hebt klinkt niet als neuspoliepen maar als een typisch gevalletje, fikse ontsteking van de holtes.

Laat ik even voorop stellen dat een ontsteking in de holtes wel wekenlang aan kan houden. De antibiotica zou je neus langzaam open moeten breken zodat het slijm in de bijholtes weer los kan komen. Ik raad toch hetgeen hieronder aangeraden wordt met de knoflook af. Wat je wel kan doen is het volgende:

1. Stoom [b]regelmatig[/b]. Vul een bak met heet water. Pak een handdoek. Doe deze over je hoofd en zorg ervoor dat je rustig de stoom in en uit snuit. Let op, snuit niet TE hete stoom in je neus. Ga er rustig voor zitten en neem er je tijd voor.
    Veel stomen op één dag is niet de oplossing, dit zul je bijvoorbeeld (1 of 2x) elke dag voor 2 a 3 week kunnen doen.

2. Ik denk dat je beter af bent om even bij de huisarts langs te gaan. Hij kan je waarschijnlijk een neusspray voorschrijven. Gebruik deze [b]dagelijks[/b]. Lees goed op WELKE manier je deze in je neus moet sprayen. (vaak eerst neus snuiten en dan op een bepaalde manier insnuiten). Heel vaak klagen mensen dat neusspray niet werkt maar dan gebruiken ze het op de verkeerde manier. Volg de instructies goed van de hoeveel keer in te sprayen per dag.

Zelfs met dit erbij kan het nog wel een flinke tijd goed vast zitten hoor…
    Maar uiteindelijk zal het langzaam aan weer open moeten gaan.

Veel succes!

Reageren
Reageer op: vieze stank uit neus .
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.